AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
335

Svårsåld E-36:a ?

Varför är det så svårt att få sålt sin fina BMW, är marknaden mättad eller har priserna rasat.

Jag begär ju inte mer än värdet i bilhandlarnas "blå lista", och jag har 18 annonser på nätet + tidnings annonser.

Vad gör jag fel, priset, annons på fel ställe eller vad ?

Nisse
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Eftersom jag inte sett din annons och vet något om bilen så är det svårt att veta om priset är rätt men generellt så är det alltid ganska lugnt nu i början på året. Om du kan vänta fram till mars-april så blir det nog bättre fart. ÄR det många som hör av sig men tycker priset är för högt kanske det är en indikation på att så är fallet men är det bara tyst så är det bara att ha tålamod.

Annonserade själv en E36:a i januari för två år sedan och det var knäpptyst. Kom något ointressant bytesförslag och egentligen var det bara en person som hörde av sig och han köpte också bilen.

nofx16
BMWCS[syd]#5120
Vad begär du för bilen? Hur mycket har den gått? Vad har den för utrustning? Vilken dokumentation finns?

Oavsett ovanstående så är det en kombination av följande parametrar som gör din bil svårsåld:
* Fel säsong! Vänta ett par månade så är intresset förmodligen större.
* Priserna har rasat.
* Marknaden är mättad. (precis som du föreslår)
* "Fel" pris. Vill du verkligen bli av med bilen snabbt så krävs att du säljer den billigt, förmodligen billigare än vad bilen egentligen är värd.

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Länk

Det e' tyst som i gaven.

Man ska nog ligga lite lagt ett tag.

Nisse
* 320i är inte den popurläraste motorn.
* Är blå listan inbytet de ger eller utpris. Är det utpris kan du nog få fortsätta vänta skulle jag tro.
* e36 har sjunkit mycket i pris det sista halvåret.

/Simon
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Du begär för mycket. Börja med attt sänka priset i annonsen med 10k, vilket även det är för mycket, men en bättre bild av bilens värde.

Önskar dig lycka till med försäljningen!

Mvh
Kalle

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
För det första så är ju inte 320 direkt den man vill ha när man köper cupé, sen så ligger du alldeles för högt i pris. För de pengarna får man en 325:a eller en nyare 323:a.
Sen saknas antalet mil i annonsen och såna annonser ringer inte ens jag på. Saknas info finns det något att dölja är min uppfattning.
Den har dessutom inte skinn.
Jag gav 75 för min 325:a årsmodell 95 med skinn, ac , taklucka,m-värm, skisack och 17" BBS split RK2 fälgar från 01.
Så se över ditt prisläge. Och sätt ut miltal!
Inbyteslistan så klart !

Det finns jättemånga som letar och letar ( bla. här på forumet ), och bara gnäller övet att alla bilar är antingen för dyra eller risiga.

Man får ju vad man betalar för !

Snart skiter jag i vilket och lämnar den i byte när jag köper min nya !

Nisse
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag skulle gärna vilja ha nummret och addressen till firman som ger mer än 75k i inbyte för din bil :)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja om den blå listan är inbyteslistan, och du har möjlighet att lämna bilen i inbyte så varför gör du inte det då?
Jo för antagligen så ger inte handlaren dig några 75 för den bilen.
Gör han det så tipsa mig om den handlaren så ska jag nog också byta upp mig.
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Kan bara instämma med tidigare inlägg. Får du 75k i inbyte så är det ju inte så mycket att fundera över. Själv så hade jag annons ute i 6 månader innan jag fick sålt min 320 -92.

mvh
Larsa
Skegrie,

"Man får ju vad man betalar för !" är en vacker tanke och en verklighet i en marknadekonomi utan marknadsmisslyckande...en sådan marknadsekonomi finns inte.

Får du 75' i inbyte borde du vara extremt nöjd anser jag, försätter att bilen är i vettigt skick och att den har 20 000 mil på mätaren eftersom inte miltal står förutsätter jag detta.

Vill önska dig lycka till med din försäljning! Färgen är helrätt hursomhelst!

/Simon
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Jag köpte min 320 93' för 58000. 18000mil, bättre utrustad än din och riktigt, riktigt fräsh!! Så tyvärr så måste du nog som grabbarna säger sänka priset om du vill ha den såld.
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Var å titta på en 320ci -93 till tjejen, en ägare, sv-såld, ac, 20' mil, 17" och vinter däck hos en bilhandlare för 49' förra veckan....å den bilen var i skapligt skick, ingen pärla men vällservad, hel och ren.

Tror nog inte att du kan få mer än 45' i inbyte om inte handlarn prutar på priset på den bilen du köper...
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
För dyr!
Hade du kommit in till den bilfirman jag jobbar på hade du inte fått mer än 40-45 i inbyte. Jag hade nog sedan prissatt din bil till 79.000:- och då lämnat 12 månaders garanti samt erbjudit avbetalning. På detta priset hade prutmånen för oss blivit 10.000 kr.

Den bilfirma som byter in den för 75000 kr kommer sannolikt inte göra ett öre vinst på den, snarare förlust.

Slutsats: 75.000 kr begärt som privatperson är alldeles för mycket.

tompa den lille bilhandlaren :) Har du inte skickat iväg din Volvo ännu?

Länk
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
hehe ;) Jo, har faktiskt börjat sälja lite nu, en MB C180 och en VW Sharan har det blivit ;)

Det ser inte ljust ut för BMW-planerna. Jag funderar på att behålla Volvon och preppa den med mer laddtryck, 2,5" Downpipe avgassystem samt lite annat mysigt.

Vi får väl se hur det blir till sommaren.

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.