|
|
|
|---|---|
|
Har får strul med LKM:ens funktion för att kolla trasiga lampor på min e39:a....... Var sitter den rent fysiskt? mawi med friitöösen | |
|
Vet inte hur det ser ut på E39, men på E34 sitter den under huven under ett lock på passagerarsidan intill torpedväggen. En liten kasett. Kolla under Gör det själv Mekartips här på BMWPower så ser du på ett ungefär. Det kanske ser likadant ut på E39... Länk |
|
| säker på att det är LKMn?? min skall till doktorn på onsdag för nytt kombi instrument då check kontrollen lagt av helt... | |
|
Vad kan det vara annars? inga lampor eller dörrar indikerar längre......Finns det en individuell säkring till LKM:en kanske? mawi med friitöösen |
|
|
du har precis samma fel som jag har!!! Jag gissar att du har Checkkontrollen med en liten bild på en bil?? Nytt kombi intstrument a ca 4000:- löser det ( iaf på min bil) |
|
|
Jappp! med små indikeringar med dörrar...lampor! Jaahaaa....sitter enheten i själva intrumentet då? mawi med friitöösen |
|
|
Hej, LKM modulen sitter längs ner till höger om fotuttrymmet för passagerare. George |
|
|
OK! Tack! Skall kolla den först om alla funktioner genererar dragna reläer......sen skall jag kolla om de drar lys-dioderna vid instrumenten........... mawi med friitöösen |
|
|
Tror att du jobbar lite i onödan då Mawi.... LKM ( och dom flesta andra små boxar i BMWn) Kombi-instrumentet pratar med varandra med CAN-bus dvs ingen separat kabel från LKM till instrument huset för resp funktion utan ett kabel par överför all info mellan LKM och Check kontroll instrument hus osv. LKMns funktion är just att slippa dessa mekaniska relär till all belysning utan istället styrs det mesta med halvledare ( och LKM har även små finesser som om man drar ur bägge p-ljsen fram tänds blinkersarna fram resp ta ur bak ljusen så tänds broms ljusen på halv effekt...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.