AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
567

Bilder på nya 6-serien !?

Hittade en sida som påstår sig visa nya 6-serien.
Är det slutgiltiga utseendet klart, eller ???

Kolla här: Länk

Ser ju rätt OK ut i så fall.....d.v.s. inte samma trams som nya 7-serien.....
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Men 7-ser. ser ju lite bättre ut här i varjefall än de tidigare foton som jag har sett. Kanske var de "maskade" trotts allt !?

Länk
Hmm,

hur seriös är denna siten...påstår att gamla BMW m3 hade v6:a.....?

Simon
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Jag håller med simon_en och ifrågasätter hur seriös denna sida är. Dessutom så ifrågasätter jag färskheten i deras nyheter.
De där datagjorda bilderna på 6-serien är nämligen flera år gammla. Första gången jag såg coupé versionen på bild var i ett nummer av tidningen automobil från sommaren 1998... De där bilderna på 7-serien är också gammal skåpmat ca 2-3 år gammla och visades i autocar och franska l'automobile. Och oss emellan så ska vi väl vara ganska tacksamma att sjuan inte skulle se ut så där? Tvärtom så tror jag att den slutgiltiga versionen kommer att vinna i längden. Personligen tycker jag bättre och bättre om den, speciellt bakifrån.
I min iver att hittaefterföljare till 8-serien råkade jag på den här bilden på nätet: bmwworld.com/bmw/rumors3.htm
Är det den bilden som är 2 år gammal?

Gib
Säg inte att den också ska få en sån där ryggsäck :-(
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Nej sirgib det där är inga bilder på varken en 6-serie eller en 8-serie utan är en designprototyp med 234hk V8 diesel och måsvingedörrar kallad Z9. Den visades på frankfurt för snart två år sedan och orsakade väl mer skräck än förtjusning...
Det var någon som skrev att det såg ut som ett experiment av ett barn som ännu inte lärt sig några proportioner och jag håller med. Det värsta är att när andra tillverkare visar upp prototyper så är de fräckt och fantasifullt formgivna men bmw's senare prototyp- alster har bara varit jobbiga att titta på och orsakar mest uppgivna suckar.
Och prototyperna brukar alltid föra med sig något av formen till de framtida produktionsbilarna. Tyvär.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.