|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Hade tänkt att lägga ut ca28.000-30.000 kr på att köpa en bmw. Vilken modell är mest för pengarna, vilken skulle ni rekomendera för det priset?? Skriv gärna förklaringar till varför mm... VÄLDIGT tacksam för svar!! MVH Robban... R.B | |
|
E28 eller E30 om det är en vardagsbil du är ute efter. Mest bil för pengen. För 30k hittar du ett fint exemplar om du inte väljer de största motorerna. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
E 34, 525, 24 v. Förklaring överflödig. Copy |
|
|
Mest bil för pengarna tycker jag utan tvekan är en E32:a. Du kan få en fullsketen lyxbil för pengarna av en mindre snikmodell, för mig är valet enkelt. Väljer du sen en med de större motoralternativen har du dessutom väldigt goda prestanda, trots storleken. Ett krav för att du ska kunna ta dig an en E32:a är ju dock att du har hyfsat med pengar till försäkring, service, reparationer mm... Inte den billigaste att 'ga, men utan tvekan mest bil för pengarna... Tycker jag... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vad vill du ha ut av bilen? Körglädje? Då är E30 325 det rätta valet.(Men du har iofs redan en nästan lika rolig E30) Vill du ha komfort/utrymmen? För 30k får du en hyfsat fin E34 520 eller 518. Läs exempelvis mitt begbilstest under "Provkörningar"->Beg->518-90. Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
En 325i E30 om du vill ha en rolig bil, eller en tidig E34 om du mer är ute efter komfort. Eller varför inte en riktig fin E28 535? Personligen tycker jag att E30 325 är lite övervärderad, den ska vara riktigt fin med mycket utrustning för att vara värd 30'. Om man väljer E34 däremot får man mycket bil för pengarna. Kvalitetskänslan är högre på en 5-serie oxå... |
|
| som sagt.... det hänger på vad du ska ha bilen till???? | |
| Bästa kompromissen av E30, E32, är väl en E34? Typ en E34 525. Hyfsad prestanda, hyfsad komfort, hyfsade priser. | |
|
Jag skulle köpt en 525i E34 om jag haft dom pengarna att lägga på bil nu. Precis såsom Carl L säger är det en perfekt kompromiss. E32 visserligen mer bil för pengarna, men räkna med att ha mer pengar över för att driva runt kalaset ;) ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
hur mycket dricker en 735 ia -87/88 landsvägskörning? Vad brukar gå sönder på dem? Tackar för alla inressanta svar!! |
|
|
En E34 525 för 28-30.000:- blir nog ganska svårt å hitta,525:or ligger fortfarande ganska högt.... skulle hellre sattsa på en 325:a,kan få en riktigt fin för 30 papp...men de beror ju såklart på va du ska ha bilen till |
|
| LE: nej nej nej finns gott om dom en del fina bilar, andra rena lik men chansen till en bra 525 för ca 30000:- finns där helt klart..., sen finsn ju som Jeppe säger E32 om man vågar... | |
| visst finns de 525:or för drygt 30 tusen,men de är få exemplar å me största risk är dom inte i högsta skick...om man har en fin 525:a så säljer man den inte för 30 tusen | |
|
Denna är de i försej bra pris på: Länk |
|
|
Men då får du räkna på några hundringar för att få riktiga pedaler också! :) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| hehe....kanske inte passa så bra till inredningen,men dom är ju skönare att ha fötterna på än va orginal-pedalerna är iaf | |
|
Jeppe<Och en originalratt, den som sitter monterad passar inte särskilt bra i den bilen... LazerEye< Nja, om man som jag kör utan skor så ser de pedalerna lite obekväma ut... Det börjar bli hiskeligt dyrt det här, flera hundra ju... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.