|
Sida 9 av 12
|
|
|---|---|
|
ett halvår 0-100 för min snikade bayer (316 e36) Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Sillen: Jo alla audis S-modeller har Quattro. Låter som du hade roligt iaf:) |
|
Erneland |
Ungefär 6.7-6.9 sek.. inte så illa med 0.35bar ladd och 168.8 hk |
|
Jag har nog slöaste bmw:n i stan. 12-13 s. ligger nog 0-100 på. För att uppväga accet har jag istället bra puts, snyggaste E28:an i Helsingborg ?!?! |
|
|
5,5 med BMW.n och.....håll i er nu ..20,0 med Ladan enligt handboken Skillnaden märks tydligt kan jag säga :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Hejsan allihopa! Detta blir mitt premiär-inlägg här på forumet=). Köpte för några dagar sedan en kanonfin Alpina C1 2.5 och jag är hur nöjd som helst med bilen! På pappret står det att den ska klara av sprinten 0-100 km/h på 7,2 s. Jag har inte hunnit klocka den något själv ännu men jag tror säkert att den håller vad den lovar. Mvh David |
|
|
Hejsan allihopa! Detta blir mitt premiär-inlägg här på forumet=). Köpte för några dagar sedan en kanonfin Alpina C1 2.5 och jag är hur nöjd som helst med bilen! På pappret står det att den ska klara av sprinten 0-100 km/h på 7,2 s. Jag har inte hunnit klocka den något själv ännu men jag tror säkert att den håller vad den lovar. Mvh David |
|
|
Hehe... Kul att du registrerade dig på forumet Dave =) Jo, visst tror jag att din C1:a klara 0-100 på 7.2.... tror dock snarare på 7 blankt! =) Med tanke på trimkammen... Vi drar å bänkar den snart iallafall :) Fronten som jag hittade hörde till en 88:a =( Så vi får leta ett tag till! Ha det bäst! Mvh Toby (Blivande Alpinaägare) ;-) |
|
|
David du har inga bilder på bilen att dela med dig? Får man vara fräck nog å fråga hur mycket du fick ge för den? med tanke på att det bara byggdes 50 st borde det ju vara en del... |
|
|
Palle83: Alpinan kommer inom kort läggas upp i galleriet! Jag måste bara hinna ta några riktigt fina kort på den först. Du får hålla ut så länge=) Mvh David |
|
|
hehe, lite kul tanke om den möjliga förvirringen som nament C1 kan orsaka... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
19 man |
Anekdot: Efter att min 325 cabbe blev opraktisk, då jag träffade en tjej inkl son, bytte jag till en Audi A4 Avant 2.4Q. Inte mycket till bil säger ni kanske, men denna var fräsch! Avatgarde-stylad, RS-blå, Eibach-chassi, specialsydd inredning, 19" mm. Bilen såg ut (och lät) att gå 400 km/h, och pinnade väl på ganska rejält också, tyckte jag...tills jag en dag på väg hem från jobbet skulle skaka av mig en sleten E36 coupe med 15" plåthjul uppför en lång, hyfsat brant och kurvig backe. Han nosade lite, så jag växlade ner, plattan i mattan, slängde upp bilen i en härlig fyrhjulssladd (på torr asfalt med nya Pirellis) i en 90-graders kurva (hastighet kanske 80 km/h?), tittar i backspegeln för att bekräfta hans förnedring - och den jäveln är 40 cm bakom! (Inte meter som jag hade hoppats) Audin blev såld inte långt därefter - puttrar nu omkring i en Volvo 460 GL (0-100 på 10,2!) och väntar på att den Rätta M3 cabben skall dyka upp på mobile.de.... |
| Gammal tråd kanske, men jag satt o läste lite, testade min e30 327a idag o fick 6.23 med g-tech.. | |
|
Jäklar va fort... grattis. === Min E30: Länk |
|
| tack :) spann dock 1 o 2an :/ däcken börjar bli rätt dåliga | |
|
he he :) === Min E30: Länk |
|
|
Den gör på 6,5 sek mvh ma |
|
|
Någon annan med 316 E30 som har mätt? ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Min Gammla 328 känns ganska slö nu för tiden. Blir nästan lite halv irriterad. Däremot min första bil en OPEL kadett från -81GL gick som fan. men det är klart det blåste rakt igenomden tyvärr på grund av skön rost. Men kännslan av fart fattades inte. Saknar henne lite faktiskt. Hon startade jämt utan att bråka och tog mig alltid från punkt A och B. Tror jag ska börja leta upp henne och köpa tillbaka henne. Köpte henne för 5 000 och sålde henne för 5 001 SEK med lite mera rost. bra bilköp! |
|
Ronka |
Jag fick 6,7 fast det var bland det lägsta 6,6 6,8 det ända som jag vet som sitter är KN`s sportluftfilter det är en BMW 540ia Touring 95a: är det någon som vet om jag får plats med 285 däck på bak??? 255 nu men jag måste byta snart vill MINST ha 265 bye |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.