AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
20.242

Vad har ni för 0-100km/h tider?

Sida 8 av 12
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
He he hoppas ingen blir arg att jag drar upp en så här gammal tråd för den är ju faktiskt ganska intressant!!!

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Har du faktiskt rätt i.
G-techen stannade på 8.37 för ett tag sedan för min is för er info. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Min M535i - 85 har jag testat med G-tech, och snittet av en bunt repor hamnade på 7,06 sek. Den är helt standard, men en G-tech är ju inte direkt den mest tillförlitliga källan. Men man har ju ett hum om det i alla fall. Min lilla 1802 turbo har jag ingen direkt aning om, man måste ju sopa i 3:an innan man når 100km/h. Och det är ju trist, men en trimmad (224hk) Skoda Octavia RS hängde dock inte på. Men när jag nådde min blygsamma toppfart så svichade han förbi. Men han var lite ledsen att han inte hängde på. Men jag har ingen intercooler än heller, så kör jag på 0,7bar i laddtryck.

MVH Morgan.

Länk
BD
137
BDH
2002tic -75
12,66 @185 60 ft 2,12
6,96 gjorde min 02:a utan turbo efter en g-tech mätare

Bättre att jämföra 0-200km/h , då slipper man det där att bilen måste gå på antingen 2:an eller 3:an för att nå hundra, och det visar lite mer prestanda, annars kan det ju räcka med en urkass växling för att få tex en M3 att gå som en 325i......

Mvh
Patrik
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
jag ska testa min i sommar.. testade en gång..men på grus..fick världens rivare.. klockade på strax över 10.. jag tror lugnt att jag kan komma under 10..
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
sandgren:

Det är inte ens roligt att testa 0-200 med min bil. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Blir svårt med min.... 190 kmh=lite över 6000rpm vrålar gött i motorn då :(

En timme eller två.......beroende lite grann på hur fort jag kommer ut från stan.....Men jag har dragit ifrån flera mopeder....
testa flergånger o d gick på 8,5 sek 6 av 8 gr. (8,6 i modguiden) så de kanske stämmer att 2st årsmod av 28 an har andra siffror, sen förövrigt körde ja i sportläget men den gick långsammare (?) varjegång strax över 9 sek.
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
7,5 typ me stopp ur å efter mätarn.
Men d verkar ju inte stämma för 5öre om man jämför me andra bilar som har mycke mer mos å som har mätt me riktig utrustning så säg 14s
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
testade idag.. klockade som bäst 8,9
Aha, då har man fått lite andra förutsättningar sedan i vintras.
Har inte gjort något vetenskapligt test men någonstans mellan 4,5 och 5 till hundra. Till 200 har jag inte kollat än men det lär vara rätt snabbt det med...

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
104
limmo
m5-95 alpina b6 3.5 87
herre jösses va snabba era bilar är här får man passa sej för allt från 316 -328 !! mina bilar e ju löjligt långsamma me ca 6 -till 100 å bägge gör en bit över 100 på 2an m5 115-2an b6 130-2an på( mätaren )
0-100=4,2sek, toppfart 317 km/h.(Lotus V8 biturbo)
LN
497
LNBT
S6Plus
Låg på 6.5 sek. när jag provade men det beror väl på att mätaren kanske visar en aning fel. Borde väl snarare ligga på 7 sek. Men den går förbaskat bra för o vara automat, lite seg i början men sedan kommer den bra. Går bäst när kickdownen görs i 40-50 km/h.

spar till en....
Länk
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

drog min till 110 några ggr o hamnade på ca 6 sek
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Hmm... Risken finns väl att jag springer fortare 0-100 km/h än min nuvarande bil gör. Ärligt talat, inte en aning.

Den gamla 323:an gjorde genomsnittligt 8,8 efter 6 repor till någonstans mellan 100 och 110 km/h på mätaren. Modifieringarna där var 325-kamaxel, sportavgassystem, sportluftfilter...

Den ännu äldre Alpinan har jag inga siffror på, men jag drog jämnt med Lukas Kooz bil (Nissan 300ZX Zerrari), som enligt flera olika mätmetoder vid flera olika tillfällen hade ett genomsnitt på 4,8 sekunder...

Nu frågade ni visserligen efter BMW-bilar, men som kuriosa kan jag nämna att min gamla Scirrocco GTI gjorde 0-100 km/h på 8,4 sekunder enligt samma principer som mätningen med min 323i.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Ca 7 sek tar hon nog på sig.0-402m på 15,2sek.

Har mätt idag och i vårsolen snittade jag 7,2 (åkte 10 repor) kan väl stämma ungefär. Efteråt åkte och tvättade bilen på Q8 här i Växjö och bredvid mig i Gör-Det-Själv hallen dök en mycket trevlig herre i en S8 Quattro upp (e alla S8 quattro??) vi stog och pratade lite bilar å så där och han erbjöd en provtur i hans nytvättade jättebil. Jaha sagt och gjort och tjenare va bil fan gick han va uppe i 200 innan jag hann säga "Pjuff Audi kan väl inte göra bilar" och vilket fäste det verkade inte som om det går att köra av vägen med en sån. Han trotsade helt vad jag trodde var möjligt att göra med en bil, jag var helt bombis på att nu drar vi i diket och jag kommer att få ta taxi hem men icke bilen gick presic dit han ville. Efter den åkturen kändes mitt "fartvidunder" mer som morsans Clio =/. Måste säga att jag blev grymt impad av S8an faktiskt.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.