|
Sida 7 av 12
|
|
|---|---|
| Hm märkligt minst sagt, det finns en mängd olika uppgifter på E30 325 vad den skulle väga. Det verkar som om de som ger siffrorna knappast har fel, är det så att beroende på utrustning så kan det skilja över 100kg? jag har sett viktuppgifter på va 1150kg som Boooze säger men också på 1300kg...tex Automobil 1990 när 323E21 jämförs med 325E30 där står det just 1300kg i vikt på 325E30..detta blir man ju inte klok på. | |
| Verkar också konstigt att en 3118is E30 skulle väga identliskt med 325E30....6an måste väl väga en hel del extra än 16v 4an bla? | |
|
Men klart är väl att E30 väger mindre än E36. 1150 Tror jag det står i regbeviset och inte är den särskillt tung inte. Tänkte bara att min gamla drog E36 325 o så vinner du med 320:) Kvittar väl igentligen. Tror iaf på kompisen el att bilen går dåligt för det är bra tryck ändå i 325orna. |
|
| Ngt dumt ska vi väl träna hjärnan med vi kanske tom lär oss ngt:) | |
Perkka |
Visst ska 325 E30 köra ifrån 320 E36, inga probs... Som jag sagt tidigare körde jag en 323 E30 0-100 som bäst på 7.94 sek.. Växlade bara en gång (1-2an).. Sämsta tiden blev på 8.5 sek ungefär.. & ja, vi klockade själva.. Jag skulle hemskt gärna vilja ha en 325 E30, men gärna någon för runt 20k.. Nån som vet av någon sån till salu? Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| E30 har inte lika bra luftmotstånd som en E36. Om jag inte missminner mig så har E36 -320 och E30 -325 lika hög toppfart. 320 är en slö bil i låga hastigheter och på låga varv men i högre fart är den ganska snabb. E30 -325 är snarare tvärt om. Jag tror att utgången mellan de båda bilarna står öppen vid en prestandamätning i högre fart. | |
|
oj oj oj.... här händer det grejer..... JohanOS: grrr..... |
|
|
Tja! Verkar som att det finns en hel del olika uppgifter på vad E30n väger... I regbeviset på den 325 som vi testade stod det 1350kg. Och på min 320 står det 1250... Men men... det e ju skit samma. Jag drog iallafall rätt jämt med den och då tippar jag på att 320n gör 0-100 på runt 8.9-9.0 sek. Det va ju det som tråden handlar om... Ville bara få fram att bmw's fabriksuppgifter på 0-100 kan va väldigt blyga ibland... Mvh Tobbe |
|
| En 320i E36 gör inte 0-100km/h på 8.9-9.0 sek. Min 523 skall göra 0-100km/h på 8.5 sek och den är betydligt snabbare än en 320 E36 (jag har ägt en så jag vet). Kan tänka mig att tio sekunder till hundra är en trovärdig tid för 320. | |
Bavaria |
Tjena. det som Bjoerck skrev stämmer, jag har en lånad 523 med automat just nu, testade den mot en kompis 320 94:a, 523:an ska enligt modellguiden här göra 0-100 på 9,6 och jag körde lätt i från 320:n. Så 10 eller över e mer korrekt för en 320. |
µ_bmw_µ |
Det där med att 325 E30 inte passerar hundra förrän i trean stämmer säkerligen bra. Min bil (139 hk, fyra dörrar och 1280kg) skall enligt papperna göra sprinte 0-80km/h på 5,8 s vilket är mastiga siffror. Däremot skall densamme göra 0-100km/h på 9,2 sekunder vilket tyder på en andra växling. I och för sig är detta inlägg helt onödigt men då min bil står på pallbockar utan verken motor, växellåda eller bromsar så vill jag vara med i leken på något vis... Jag vill ut och gasa...NU! Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
bjoerck en 325 är väl inte slö på höga varv o stark på låga. Precis svärt om skulle jag vilja säga. under 4000 så händer det ju inte mycket men sen kommer ylet o sticket. |
|
Perkka |
Tobias 320: Din ska göra 0-100 på 10sek enligt modellguiden, & en 325 på 8.3 så... Du må piska en 320 E30, men aldrig en 325 E30.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Den här tråden spårade ut ganska fort ser jag.... |
|
| Rydberg: Jag syftade snarare till att E30:s luftmotstånd gör att accelerationen blir lidande i hög fart. Eftersom luftmotsånd är viktigare än vikt i höga hastigheter kan jag mycket väl tänka mig att den tjugo hästkrafter svagare E36:an är lika snabb eller till och med snabbare än en 325 -E30. Tänk på att toppfarten i det närmaste är identisk mellan bilarna. | |
|
För att återknyta till huvudsyftet med tråden. Jag har inte mätt upp exakt 0-100-tid ens med tidtagarur, men det knepiga är att det står att min bil skall göra 0-100 på 9.9 sek. Faktum är att jag dragit oerhört jämt med en Golf GTI 16v med trimkam, ferritasystem och lite annat godis upp till 170 knyck från 30 knutar. Den skall original göra 0-100 på 8.4 sekunder... Frågan är vilken bil det är fel på; hans eller min. |
|
|
Monstret gör nog på lite under fem. Kan vi inte diskutera 100 till 200 istället..?!! =) |
|
|
Hej igen! Verkar inte som att det e så många som läser det jag skriver. Alla verkar ju bara kolla på BMW's siffror när det gäller 0-100. Och som jag har sagt så verkar de inte gälla särskillt bra för 320n. Har sett i flera olika tester att den gör 0-100 på låga 9. Men det va ju inte det som denna tråd handlade om, utan vad man hade mätt upp sin "egen" bil till. Eftersom jag kört mot ett par bilar och vet hur den går så "gör" den 0-100 på höga 8:or eller ca 9 sek. Kan kanske vara SuperSprint-systemet som gör det lite, vad vet jag...???? Orkar iallafall inte diskutera ngt som inte har med tråden att göra, utan nu vet ni vad jag har mätt upp den till punkt slut. Hoppas tråden följer "ämnet" i fortsättningen. Mvh Tobbe |
|
|
har mätt en tid på 6.1 sek har bara sport luft filter och hyfssade sulor skall ha jwr chip pluss ferrita och senare racekattar. min corvette lt1 -92 uppmätte jag en tid på 5.45 sek till hundra med automat låda vid ett race med en m5 3.8 som var trimmad som faktiskt drog mig den gjorde 5.12 sek snopet. V8-POWER |
|
|
jag tycker också det e nåt lurt har drat mot två 4.4 och kört ifrån dom med typ en nos eller lite till en halv bil typ. båda manuella och jag är ingen ari vatanen V8-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.