AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
20.234

Vad har ni för 0-100km/h tider?

Sida 5 av 12
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Om ni läser första inlägget lite nogrannare så frågas det vad ni fått för 0-100 tider upmätt med tidtagar ur... Sen skiter jag i om det är någon med en 316 eller en m3 som svara.....

Meningen med denna tråd var att se hur mycket det diffar mellan tex. modellguiden och med tidtagarur...
Sen att jag kör min 316 på 10 bad jag ingen att ifrågasätta.... så snälla JohanOS låt mig slippa dina onödiga kommentarer om hur slö 316 är.... om du ska skriva nåt mer i denna tråden svara på frågan i första inlägget...

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
luften: Tack för tipset ska kolla detta... Men var sitter numrena på motor repsektive kaross?

JohanOS
deejay:

Det är väl ingen onödig kommentar? Det är min personliga uppfattning, precis som att vissa uppfattar min bil att se ut som en snetrampad gympasko, så uppfattar jag din bil att vara extrem jävla slö, och jag tänker inte linda in det på något sätt, eller bespara mig på ärligheten heller för den delen.

Att jämföra 0-100 skillnader mellan 316 är enligt mig isåfall onödigare än mina kommentarer angående hur slö en 316 är. Att mäta vems 316 som drar minst bränsle skulle vara mer befogat.

Fotnoten är dock den att en 316 är förbannat slö, det är vad jag tycker. Å andra sidan tycker jag också att det är patetiskt lägga på så mycket plast och styling på en 316 som deejay (eller tidigare ägare) gjort. Men återigen, min personliga uppfattning.

På ett forum existerar inte onödiga kommentarer, man vill ju ha folks synpunkter och åsikter. Det är grundregeln i ett forum. Och nu har du fått min synpunkt. :)
mi
196
mikael
730i-87
745i-85
750i-89
730i-93
525 tds touring -93
JohanOS. tackar så mycket,kunde inte ha sagt det bättre själv.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kanske du missuppfattat mig men meningen var ju inte att jämföra 0-100 tider mellan 316... Dock kan det vara kul för mig att veta (när du ändå säger det) vad andras 316 gör 0-100 med tanke på att 10 sekunder är ganska snabbt för en 316....

Angående styling påhopppet: Om du stylar en 316 eller en 325 så gör det ju ingen skillnad... Bilen går ju inte fortare för det... Styling är väll inte till för att göra bilen snabbare..... eller har jag missupfattat allting.... Styling låter mer som nåt som gör bilen får en mer personligprägel... Om jag hade haft m3 emblem eller liknande på bilen hade jag direkt förståt din åsikt om att det är patetiskt att styla en 316 men i detta fallet har jag faktiskt ingen aning om vad du pratar om....

Mvh Chrille

JohanOS
Du är ju inne och snurrar igen på att detta är nåt påhopp.

Det är min personliga uppfattning, återigen. Det misstolkar du trots att jag poängterar det noga. Menmen, det är väl kanske inte lätt när man försöker läsa mellan raderna?

En dålig, men lätt förståelig metafor:

En tjej helt utan bröst blir inte vackrare med pushup. En tjej med små bröst får rätt okej lungor med pushup. Och en tjej med klockren C-kupa har läckra bröst även helt utan BH.

/Johan
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Rolig jämförelse.... Men värdelös i detta fallet... Om jag kommer och åker i lungn fart på en gata och folk tittar på min bil... om någon tycker den ser snygg ut så tror jag inte dom skulle tycka att den är mindre snygg om dom visste att det var en 316... Ok... Jag åker ju inte runt med huven öppen eller hur! Fast det kanske du kör med din snetrampade gympasko :)

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vänta nu... Jag läste din metafor väldigt nogrant och som jag har förstått det så tycker du att en orginal 325 är snyggare än en stylad 316.... Nu utgår jag förståss ifrån att du gillar styling...

JohanOS
Jösses, det krävs verkligen tydlighet här märker jag.

Som jag ser det så är en 316 endast ett ekonomiskt alternativ, då känns styling och tuning överflödigt. Den har noll i körglädje, och det är ett faktum. En 325:a känns däremot något sportigare, och påkostad, så visst kan jag tycka styling är O.K på en sån. Till viss grad. Men även där är det överflödigt, jag sa aldrig att styling enbart var patetiskt på en 316. Jag sa bara att det var det i ditt fall.

Men ett förtydligande, för 3:e gången. det är min PERSONLIGA uppfattning. Ser du mig motkontra din kommentar om min bil? Nej just det, se och lär.
Boki
ca 5,3 sek måste mäta mer seriöst

när kärringen är jobbig så har man BMW....
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Boki: Tackar

JohanOS: Ok.... bara en sak till du säger att du inte hopparpå mig vad kallar du detta "jag sa aldrig att styling enbart var patetiskt på en 316. Jag sa bara att det var det i ditt fall." Varför är jag patetisk som stylar min 316 är inte alla andra lika patetsika då som också stylar sina "standard vagnar" Tänk på att alla kanske inte har ett bra jobb och oändligt med pengar och har råd att köpa/äga 2 stycken Z3or!!!

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Och angående komentaren om din bil så såg du kanske inte det lilla :) tecknet... Men så kanske det blir när man läser mellan raderna! jag inget emot z3coupen den är mycket vacker i mina ögon...

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Men även om du hade haft en 1.6liters spis i den så hade jag inte tyckt att det var mindre snygg...

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
grmmppfff.... ´Varför finns det ingen redigering funktion :(

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Du måste verkligen vaknat på en riktigt taskig sida idag, Johan?
Alla har rätt till att göra vad de vill med sin bil, oavsett hur mycket det sticker i andras ögon.
Vill man köra en 316 med full m3 optik så är det väl iaf så att sverige fortfarande är ett fritt land? eller?
Att sen körglädjen är större när en rak sexa skjuter på än en 4:a är ett helt annat kapitel.
Personligen tycker jag till exempel att aerodynamik paketet (m3)
kunde varit standard på alla e36or för dom ser ganska trista ut med en stor grå list runt om hela bilen.
Jag gillade dock din bröst jämförelse och förstår ditt resonemang.
Att en 316 har noll körglädje kan j inte uttrycka mig om för jag har aldrig kört en e30 316, men dock en e46 316 och den hade en del körglädje trots sin motor storlek.

Bmw har stjärnan under huven.
JohanOS
Nejdå, tycker bara att så fort man skriver en kommentar på en tråd så får man tillbaka massa jävla "sluta med dina personliga påhopp".

Har ju länge debatterats i att forumet har dålig stämning, och enligt mig är det ju inte att folk skriver ärliga och uppriktiga saker, både ris som ros. Utan att folk sitter och försöker tolka allt och vrida alla till sin egen uppfattning, eller få allt till personliga påhopp. Jag har själv fått mottaga en hel del när jag lagt in frågande trådar, och det ser jag som positivt, jag vill ju dela min uppfattning med många.

Och jag har inte vaknat på fel sida, är faktist ovanligt glad idag, har fått tid för fyrhjulsinställning imorgon och är jättespänd på resultatet :-).

DeeJay: Du som är noga med "smileys" borde ju noterat att jag använde mig av dom också, i tidigare inlägg? :-)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Johan: Förklara gärna vad du menar med:

"jag sa aldrig att styling enbart var patetiskt på en 316. Jag sa bara att det var det i ditt fall."

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Ska vi föröka gå tillbaka till vad tråden igentligen handlade från början?

Vad har ni fått för 0-100km/h tider uppmätt med tidtagarur?

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
13 sekunder...men fan, det skjuter på bra!!! :)

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.