|
Sida 11 av 12
|
|
|---|---|
|
FsRacing...hade du din 2002 på raggar träffen i östersund för 2 sommrar sen??? Franke!!! du ä en drömmare! |
|
| Nej det var inte jag | |
Franke |
Bakke : Hehe den bilen är såld sen ett år tillbaka sen ungefär , gick riktigt bra kan ja lova. Det var inte orginal utan turbokonverterad. Laddade på slutet mellan 1.2 -1.5 bar innan jag sålde den. Sista bilen ja rejsa mot innan jag sålde den var en chippad m3 smg-98 som fick stryk. Låter otroligt men det är sant, knappt så ja tror på det själv =) Ha de bra / mvh Daniel |
| 9,5 - 9,7s på 5 försök. Men jag släpper alltid på gasen på 1:an då den når 6000 rpm, törs inte hålla kvar! | |
|
Kommer med ett historiskt värde bland alla nya. Min gamla sportevo klarade 5,5sek efter bakaxelbyte till3,45. Innan med original3,15 6,5 sek. Dessa uppgifter mätta med dator som pluggades in i bilen ciguttag. Glömt vad den hette men en skoj pryl som mätte acc upp till inst fart bla noggrannhet i hundradelar. Lärde mig att c:a 10 m svarta steck på asfalten gav bästa tid. Det är en konst att axa maximalt. Denna träning gjorde att jag kunde lämna M5orna bakom mig i BMWklubbens axtest. Mycket skoj. Fortsätt gasa ! mrMPOWER |
|
|
Herr Pahv. Jodå, jag har en hel det repor du kørt på banmøten med Evon på film. Dr Tinnitus |
|
|
Å min egen busbil klipper 0-100 på 4,9 s med rætt førsiktig start før att inte rita hela ettan ut. Bør nog gå att komma ner på ca 4,5 s med lite mer træning. Med 2,93:1 i slutvæxeln kan næmnas. Dr Tinnitus |
|
| 7,5s. bmw325 -89 | |
|
Med 330n låg det på 6.6-6.7 sek med 18" hjul. Med nuvarande skåpet ligger det 6.6-6.8 sek med 17" hjul Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Vet inte om min 318 går i 100.. Har inte prövat 750n |
|
|
7,5s med 525:an. (Har kört 0-60 mph på 7,07 med g-tech pro) |
|
| Lexcom; vad har du gjort med 525:an? | |
|
Hmm... strax över 7sek med 325'an... ena ögat på hastighetsmätarn o andra på klockan...så.. icke såå exakta uppgifter. Kanske inte värt mäta på hundradelen dock... /Fixer |
|
|
Jabbal: Det sitter ett chip i av okänt märke, annars original. Finns ett filmklipp här: Länk |
|
| 5,9sek men M-nybörjare med taskiga LMM'er ;) | |
| LexCom; inte illa :) | |
|
Om jag rullar igång på ettan och sedan trycker fullt så blir tiden 0-100 7 sek blankt mätt med tidtagarur och hastighetsmätaren. Bilen, en 240 GL -88 =) |
|
|
Min gör 0-100 på cirka 45 sekunder om jag har nerför! Rak sexa på 194 cui! 50 hk!!! Chevrolet 1930 - Coupé Deluxe. Någon som vågar köra mot mig...??? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Nån som har råd om vilka tillförlitliga instrument man kan använda sig av för detta ändamål? Är det G-tech som gäller? Är nyfiken på vad man kan plåga ur för tid på lilla Bettan! MVH Patrik |
|
Tillförlitligheten diskuteras ständigt på g-mätare av olika slag. Många hävdar att man direkt kan lägga på en sekund på tiden, men det tycker jag är lite väl generellt att säga. Det finns, som med mycket annat, bättre och sämre g-mätare. Bilsport hade ju ett test för ett antal år sedan på ett antal olika g-mätare av olika slag. Vissa visade väldigt bra resultat andra visade sämre resultat. Kommer dock inte ihåg vilka märken som medvärkade samt hur de placerade sig. Har dock för mig att G-tech Pro visade sig vara prisvärd i testet men jag kan inte bekräfta det då jag inte har tidningen kvar. Har man en g-mätare av senare generationen kan man väl säga att man får en skaplig bild av bilens prestanda även om man inte skall ta det alldeles för seriöst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.