|
Sida 10 av 12
|
|
|---|---|
Franke |
Tjena! Tävlade med min 318 mot en kompis m5:a 3.6 ,chippad och med rensad kat förut. Vi låg jämsides upp till 190 km/h sen gick inte min nå fortare. Kan tillägga att han hade 255:or back och jag slutkörda vinterdäck.Spann friskt på ettan och tvåan. Och nej det var inte vinter =) Vad kan min bil ha då ha för tid 0-100 km/h Mvh Danne |
|
grym 318 måste jag få säga :) Keep Your Distance This is a BMW ;) |
|
Franke |
Det är ett riktig roligt budgetbygge som visar att det inte behöver kosta skjortan att ha roligt för lite pengar. Mvh Danne |
| Om man har turbo ja, annars hade det kostat astronomiska belopp att få upp den effekten i en sådan motorvolym. | |
| Turbo är väl heller inte billigt direkt!? | |
Franke |
Har för mej att jag har läst här på forumet att det kostar ungefär tusen kr per hästkraft att trimma en sugmotor. Att turbotrimma är väldigt billigt i jämförelse om man ser till antalet hästkrafter som man får ut ur motorn. Men som sagt. Det är inte gratis det heller. |
|
Min Touring lyckades jag få ner på 9,1 med Skit däck och i lite uppför.. Detta mättes med G-mätare! Det enda jag gjort är ett Sportluft filter.. bilen har gått 20k+ ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
| Off topic: deejaywasp: Kutt ut dobbel/trippel-innlegg, du gjør det med vilje for at det skal se ut som om du har skrevet så masse innlegg? Så at det var en annen som reagerte på det samme. | |
|
nä det bara blir så,,, Så fort jag tryckt på besvara knappen så kommer jag på något mer att skriva... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
deejaywasp: Det hender meg også - men jeg forsøker å tenke igjennom hva jeg har skrevet før jeg sender innlegget. Om jeg "må" skrive flere innlegg etterhverandre blir jeg ikke nøyd: Det drar ned kvalitén på forumet, synes jeg. Så ta min oppfording, og ha is i magen. Det er konstruktivt ment. |
|
|
sillen läste här om dels att du bor i Växjö o dels att du åkt S8. ja bor oxo i Växjö. Ha du BMW nu? Va han mannen me S8:an helrakad o lång ganska smal? ha oxo snackat me honom- LÄNGE=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
6,0 klockade ja min på me färddatorn, kanske kan stämma? ngn i Växjö me mätutrustning?? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
8.9 sec med G-tech M3 94- |
|
|
8.9 med en M3:a och G-tech???? Hade du en kärring framför dig? |
|
| Den går inte så bra min M3à | |
|
5,2 sek. men nu står den och sover till det blir vår. " Varför bara ha 1 st, när man kan ha 2 st" Macc |
|
|
02:an 4.9 sek 528i 3.5 6.7 sek med Gtech |
|
|
0-100 på isigt underlag gick på ca 3-4 sekunder om man skulle klocka när mätarn visade 100 sen om det gick hundra var ju en annan sak /Inkognito |
|
| M3 an går på ca 4.9 ..M535 ca 6-7 skulle jag tro och 323an på kanske 6 och 530 ca 7.5 | |
|
>inkognito, det måste ju räknas!? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.