AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
718

525i E34, vilken komfort!

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag måste bara lägga in ett stort beröm för E34! I helgen bytte jag och min händige far stötdämpare fram på min 525i -90. De gamla var minst sagt slut! De var ingen dämpning kvar i dem och de var alldeles kladdiga med olja! Det var ingen olja kvar dämparna, bara grus och gammalt vatten som gjorde att de frös fast när det var kallt. Innan jag bytte var bilen alldeles stum i framvagn, det small när man körde över minsta ojämnhet, oj tänkte jag... Många fel här... Men jag åkte till Mekonomen och beställde mig ett par MONROE REFLEX stötdämpare för 1800:- komplett fram (2100:- med dammskydd.) Och vi bytte dem, lite krångel hade vi med fjädrarna eftersom vi bara hade OK-verktyg :-) Men det löste sig. Och nu måste jag säga, min BMW går så tyst och så stadigt så man tror man åker en fabriksny 7-serie! En komfort som inte ens finns på nya bilar! Man märker knappt av ojämnheter på vägarna. Framvagnen blev dessutom helt tyst, inga glapp eller oljud. Den går som ett strykjärn på vägen! Dessutom har jag ännu inte bytt stötdämparna bak, de är också helt slut. Jag kan bara drömma om hur bra bilen kommer att gå efter att jag bytt dem. Jag säger bara 525i E34=Komfortbil nr 1! Sänkningssats behövs ju inte!

Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej,visst är det trevligt när resultatet blir så bra efter ett byte! :) Jag är en sen ett par månader nöjd ägare till en 530i och det som oxå imponerar mest på mig är komforten...speciellt fjädring är så följsam å skön trots att jag ändå har sportchassi...Jag jobbar som taxichaffis och kör i jobbet ett par år gamla Volvo V70 och Audi A6 och det är t.o.m bättre fjädrings-komfort i min 10år gamla bil!
Mmmmm... Sehr gut!

FRED
54
108
540 Touring
540iA Touring -95
Lite trång i baksätet bara.

Matte
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Åh jag njuter fortfarande av min komfort! Så bra med nya dämpare! Ikväll ska jag försöka hinna med att byta bromsskivor och klossar fram också så man får stopp på loket :-) Jag tycker baksätet är helt OK för personer i min längd (1,83m.) Men det kan ibland vara lite trångt för huvudet när man ska i/ur bilen. Men det är absolut inget att klaga på. Däremot Touringen är lite låg i skuffen, det är både brett och djupt där men det är lite för lågt där.
jocker18@home.se
jag upplever e34 som en sportig klumpbil :P den går faktiskt att köra ganska hårt med i kurvorna, samtidigt som den glider fram annars

WmB SoundZ
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Per j82..
Man blir ju bara glad av att läsa inlägg som dina!!!
Fasen vilken fin E-34 du hade!!(bilderna)..
Har du lust att hjälpa mig med mina stötdämpare??...he,he....

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
jocker18@home.se
Per j82..

det enda som skiljer våra bilar åt är att din va ren och du har vita blinkers! annars skulle jag inte se skillnad på dom om någon försöker lura mig! :D

WmB SoundZ
Ang. baksäteskomfort: Har audi A6 -01 mindre baksäte och allmänna kupéutrymmen än E34?? Har åkt A6 i en vecka och måste säga att jag får cellskräck jämfört med E34. Är den mindre eller bara designad så att den verkar liten? VÄLDIGT smalt lårstöd i baksätet har den oxå.. Hög ljudnivå oxå.. Inbillar jag mig bara detta eller?

Mvh /Carl
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Tack ska ni ha för berömmen! Jag försöker hålla den så fin och så mycket original som möjligt. Men vita blinkers anser jag höra lite till original, det gör otroligt mycket på diamantsvarta E34:or! Shadowline är ju också otroligt snyggt och lite ovanligare bland 525:or i denna årsmodell.
jocker18@home.se
shadowline är? ursäkta min dumhet

WmB SoundZ
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
jocker18@home.se,
shadowline är när de kromade listerna runt fönster är mattsvarta i stället.

/Erik
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jo, e34 har bland det bästa komforten som finns e32 har ochså grym komfort t o m lite bättre men den är inte lika stadig på vägen speciellt i kurvor då vinner!

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
opsss var för snabbt på enter!
Jag menade att e34 vinner i kurvorna!

MvH Bmw 4-ever
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Pappas morbror har en 735iA -92, han har nyss bytt från sänkningssats till original, med nya dämpare och fjädrar runt om (BMW Original) OJ vilken väghållning det blev! De är också grymma i väghållning! Men jag tror också att E34 vinner över E32 i kurvorna pga att E32 är längre och tyngre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.