|
|
|
|---|---|
|
Vad kan ett par 17" BMW orginal kryssekerfälgar vara värda? Fälgarna är inte kantstötta Men däcken är totalslut. 8x17 9x17 se bifogad bild: Länk | |
-BeeMWe- |
3 papp kanske. Länk |
| OK, en kille ville ha 7500 men gick ner till 5000 men då är alltså det alldeles för dyrt då? | |
|
Jag skulle nog säga att 5000kr kan vara rimligt för alla fyra, om de är väldigt fina. Detta med tanke på att en fälg kostar ungefär de pengarna som ny! Kolla bara att det inte saknas navkåpor eller liknande, de är inte helt billiga att köpa i efterhand! Kolla också att fälgarna inte är orunda eller skeva på annat sätt! Enklast är nog att helt enkelt skruva på dem på bilen och köra en sväng. Vibrerar det, kan man misstänka att de är orunda på något sätt. Det går INTE att balansera bort! Det kräver en riktning av fälgen. Även en däckfirma bör kunna kolla upp fälgarnas eventuella orundhet. Mvh |
|
|
Johan B: Du ger värdefull info. Har aldrig köpt begagnade fälgar innan och det var bra det du skrev om orunda och skeva. Hade inte tänkt på det annars. |
|
-BeeMWe- |
Med tanke på att däcken är helt slut låter 5 papp dyrt. Du får lägga ut lika mycket på nya däck... Och då kan du hitta billigare fälgar. För det får man ett par fina Alpina tex. Länk |
|
BeeMWe, det kan tyckas lite dyrt, men betänk att de fälgarna kostar 4800 kr/st resp 5000kr/st (nya) hos BMW-handlaren. Och det är utan däck! Splitfälgar är DYRT (men snygga och lätta)! Ett litet helsike att hålla rent kryssekerfälgar bara... Mvh |
|
|
Tycker faktiskt också 5000 låter dyrt när däcken är slut. När jag var sökte efter 17" förra året så kunde jag hitta flera partier fälgar med bra däck för 5-8000 kr. Visst är kryssekerfälgen en tidlös fälg som håller värde bättre än andra 17" originalfälgar, men 5000 är ändå för dyrt, enligt min mening. Hade kunnat tänka mig bjuda 3500 kr..4000 max! Som sagt är ju däcken dyra att inhandla i efterhand. ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Tycker att 5000:- verkar vara ett rimligt pris för 4st splitfälgar i hyffsat skick! Är de helt felfria är de värda ännu mer.. Splitfälgar är alltid splitfälgar och går inte att jämföra med "vanliga" gjutna fälgar. Cyberoid |
|
|
nypriset på beg. fälgar är ju rätt så ointressant ,, eller? mina fälgar med däck kostade 55000 :- nytt,,, för 2 år sen,, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.