|
|
|
|---|---|
|
jag har funderat på att "uppgradera" min bmw, men vet inte vart jag ska börja. ska man porta , byta kam eller borra ? nån som kan komma med ett par nyttiga tips? | |
|
Hej Mjule! Skrev detta inlägg igår åt en annan användare, hade en E30 före min E36. Personligen så renoverade jag toppen till min förra E30 323-84. Slängde i en Shrick 284 gr kam. 325:ans större ventiler,nya vipparmar,styrningar mm, KN-filter, tog upp kanalerna ca 25 procent, extractorrör (ett helvete att svetsa dit puls air ventilerna för besiktningsskäl) Lät bygga ett nytt avgassystem med 2 st rostfria fullflödes ljuddämpare från firma "Raka Rör". Samt diverse justering av tändning och bränsletryck. Detta gav väl i ärlighetens namn ca 20 hk extra? Men jag fick en brett användbart register som lämpar sig väl för gata. Men största skillnaden var att byta bakaxel från 3.43 i utväxling till 3.71. Ingen hög toppfart men ett härligt ax. Pris för allt detta? Material samt bygge av avgas Ca 15000 kr :( Var ändå prisvärt, för jag fick en roligare bil! Andreas Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.