|
|
|
|---|---|
|
Skulle beställa ett sportluftfilter från nfs.nu ikväll. Men såg att de inte säljer dem längre. Så jag undrar vilket sportluftfilter som är bäst och var jag kan köpa det? Gärna en internetsida så man kan beställa det. | |
| Jag köpte ett på www.speedparts.se sen byggde jag en egen anslutning. Jag är nöjd. | |
| + att jag beställde filter från speedparts kl 4 på eftermiddagen i torsdags..fick det på fredagen. | |
| Låter bra. Får ta mig en titt. | |
| Men finns det ingenstans där man kan köpa ett som man slipper modifiera? Vill i med det på en gång. | |
ant |
kolla på Länk dom säljer green cotton direct air kit. jag har ett sånt på min 318is. jag tycker det låter fint och det ser lite annorlunda ut under huven med det gröna filtret. ========== Länk |
| ok, kollade där och de verkar vettiga. Är det bäst då att ta ett Direct air? | |
ant |
om du vill ha ett komplett kit som du kan skruva dit på en gång så är det det du ska köpa. att köpa ett löst filter spara lite pengar åt dig men då får du ju fixa anslutningar och adapter till filtret själv. inget svårt men lite tidskrävande. ett vanligt insatsfilter kommer inte ge dig nåt mer än skit i motorn. vilket ett öppet filter också gör men med öppet filter så får du det fina ljudet vilket ett insats filter inte ger dig så det är direct air kit du ska ha. bildelsimporten är mycket bra att ha att göra med. snabba leveranser också. iaf för mig. ========== Länk |
snide |
ant: menar du att man inte behöver göra några egna delar med filtret du har? det är alltså bara att skruva dit eller som på dina bilder? tror du att jag, som inte har skruvat mycket med bilar klarar av det? |
ant |
ja, det är bara att skruva dit. inga egna specialdelar behövs. jag moddade lite för perfekt passform. dvs jag krökte om staget lite. men det är absolut inget svårt ingrepp. kan du byta hjul på bilen så kan du nog skruva dit ett direct air kit. ========== Länk |
Krizzly |
Kolla www.dalhems.com där finns det ett filter som tydligen ger mellan 15-20 hp mer. BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
ant |
det finns otaliga ställen där det säljs filter med grymma effekthöjande egenskaper. dock är detta till väldigt stor del bs. iaf på en bmw bilar, dom är så pass optimerade i luftflödet redan att ett öppet filter inte tillför något högre flöde. fast det är klart åker man med 700hk så kanske man kan mäta fram skillnader, men då snackar vi alltså om grymma modifieringar. på en standardmotor eller en svagt trimmad motor kommer man inte märka någon som helst skillnad förutom ljudet. märker man skillnad så var nog orginal filtret väldigt igensatt eller så har man fått en känsla av att det går fortare pga av det fina ljudet som ofta uppstår vid till ett öppet filter. ========== Länk |
snide |
i så fall blir det nog ett till våren. hörs det mycket skillnad när man kör eller är det när man står med öppen motorhuv? |
ant |
nej står du med öppen huv på tomgång hörs ingen skillnad alls. gasar du däremot till så får du ett chippande ljud. men, det som gör det hela så kul är att vid körning så kommer motorn att ryta på ett helt annat sätt jämtemot orginal med ett öppetfilter. det är ett helt klart beroende framkallande ljud. =) ========== Länk |
snide |
ant: kollade lite på dina bilder... den svarta lådan på filtret med klistermärket (green...) är den också bytt eller har du bara satt dit märket? är det bara de delar som du har bild på när de ligger på golvet? i så fall ser det ju faktiskt ut som att till och med jag skulle klara av det :)) |
ant |
den svarta lådan är den så kallade luftmassemätaren. den är alltså inte bytt. det enda jag har gjort är att jag har klistrat dit ett klistermärke. och ja, det är alla delar som fäljer med och alla delar som behövs som finns på den här bilen.Länk dock så valde jag att byta ut skruvarna och brickorna till en annan typ med bättre ytbehndling, men det är inget man måste göra. på mitt jobb så gör vi fästelement (skruv) så jag har tillgång till det mesta inom skruv och fästelement. på den här bilden ser du hur jag krökte staget som håller upp filtret. Länk det var inget större ingrepp, jag satte staget i ett skruvstycke och gav den en välriktad smäll med en mindre slägga. ========== Länk |
snide |
låter som jag kan klara av det. blir att beställa ett, tror jag bestämt. tack för hjälpen. |
|
ja köpte ett filter från dalhems 490:- sen tog ja en bit rostfritt rör(slipa och fixa så det blänker) som passa på luftmängdsmätarn sen satt ja på filtret i andran änden alldeles bakom lyset.(kommer bort från motorn därmed kallare luft) Stag byggde jag och krökte själv. Bilder kan fixas om nån är intresserad... //jocke Länk |
|
|
BMW_jocke: kan du vara schysst och maila bilder till mig??(derwish@passagen.se) Tack på förhand! /MVH Michael |
|
|
immer-->ska fixa det, får hem digital kameran imorrn då kan ja skicka bilder... //jocke Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.