AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.088

Fuskskinn, svettigt? Smakråd om sätesklädsel...

Ras.mus
Har kollat lite på top n trims sida (Länk på fuskskinn och annat till stolklädsel.

Hur är fuskskinn, jämfört med riktigt, om man tänker på svittigheten och så?

När det är halvskinn, är det då tyg i sitsen och skinn på lårstöd mm eller tvärt om? Alltså, vilket är vanligast/bäst tycker ni?

Jag har tänkt mig något soft tyg i sitsen och fuskskinn på sidorna + detaljer. Låter det ok?
halvskinn: tyg i mitten, läder/skinn på sidorna. Oftast iaf...
Det du tänker göra tycker jag låter mycket bra, ska nämligen göra nåt liknande fast helt i tyg. Plus samma "detaljer" som dig på varje stolsrygg *ler*...
Ser framemot att höra av dig=)

*it´s better to burn out than fade away*
Länk
Om du ska ha halvskinn så ska du nog använda alcantara på sidorna i stället... det tror jag blir bäst.
Du vet hur mina stolar var när de satt i celican. Klart konstläder blir svettigt men det blir skinn oxå. Vill du driva upp priset klär du sidorna med alcantara, betydligt dyrare än konstskinn och tyg. Skall du sy dom själv? Kan inte reckomendera top n trim VÄLDIGT dyra men de gör visserligen ett bra jobb.

Våga vägra BMW

Tyg eller alcantara på sittytan är helt ok, men skippa fuskskinnet på sidorna, du blir med stor säkerhet besviken. Satsa på riktigt skinn. Riktigt läder är fortfarande fint efter ett tag medans fuskskinn torkar och spricker, vilket går väldigt fort i en bil. Jag tror du skall ha tyget eller alcantaran på sittytan vilket är vanligast, då slipper du det negativa med skinn oxå. Som är att det blir lite halkigt när det går undan i kurvorna.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.