AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.098

E38 i "Dykaren"?

Sida 1 av 2
Ni som ser på denna filmen på 4:an just nu har kanske uppmärksammat att en e38 med Alpinafälgar och Alpinafrontspoiler finns där....jag undrar om det är en riktig Alpina, eller bara fake?

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
När hon vände med den i färjekön såg det ut som om den hade fyra avgaspipor iaf. Sedan har den ju även frontspoilern. Så den borde ju vara äkta tycker man. :)
så den hade 4 pipor? uppfattade inte jag :)

rätt roligt om den är äkta, inte ofta man ser sådana ovanliga bilar i filmer....mycket bmw, men lite alpina och övriga "specialmärken"

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Såg ni att hon tappade aska på instrumentbrädan? När en film är värdelös uppmärksammar man dom små detaljerna...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Attans snygg var bilen vare sig den var äkta eller ej.
Inga kommentaret om innehållets äkthet :))

MVH
Hasso
Länk

Kristian Larsson: tycker inte att den är såååå dålig....där finns ju handling...nästan....knappt..inte alls :)

hmm, tappa aska på instrumentbrädan? kvinnor och bilar funkar inte :)

Länk
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
jo, de e en äkta b12:a.den har varit inne på jobbet nåra ggr, känner igen reg.nr.
mikey: trevligt! vet du möjligtvis vad den har för utrustning också?

Länk
snide
konstigt. jag tänkte precis fråga er vad det var för snygg alpina i filmen. men ni hann före. :))
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Såg den oxå. Såg en exakt sån på Bmw Solna härom året, B12 5,7!? Bmw Sverige sponsrade filmen enl eftertiteln. Undrar om det hjälper el stjälper imagen, att ryska maffian kör Alpina på Svenska torg...!? :-)

-------
Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit
Det är samma B12:a som stod på BMW Solna i beg.hallen i över ett år. En 98:a om jag inte minns fel. Har det mesta i utrustningsväg: Grått Alpinaläder, baksätespaket osv. BMW begärde runt 850000 kr då.
Den vill jag ha.... vilken grymt fin bil
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
....men det finns ju en 6.0:a också som hade varit ännu trevligare!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Såg också denna filmen och när Izabella rökte i bilen så kunde man ju inte annat än att bli förbannad!!!!En sådan ovanlig bil borde ju få gå fri från röklukt!!!
Någon som håller med mig???
Mvh Ricke
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ricke// Kolla mitt inlägg längre upp, visst blir man som ickerökare lite upprörd ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Har alltid haft svårt för folk som röker i bilen, speciellt om det är nya fina dyra eller ovanliga bilar. Visst, det är ju deras egendom och upp till dom, men det är lite som att köpa ett nytt hus sen springa runt och pissa i hörnorna... Äckligt helt enkelt!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det är synd att Isabella är en sådan extremt trevlig person (min kusin brukar åka hem till henne med paket) annars skulle hon ha fått en rejäl avhyvling för att röka i bilen..det är rent helgerån.
Precis som alla förmögna knäppskallar som kör skiten ut sina tex Mbilar men aldrig öppnar motorhuven eller servar dem och plötsligt skär motorn..då köper de bara en ny och gör likadant Jag tyckte att när de kastade in personen i baksätet kunde skinnet blivit skadat/nersmutsat, lider med bilen att behöva andas in rök samt bli nersmutsad.
Alpina B12 5,7 -98 svensksåld

///M. Pedersen
(OO=00=OO)

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
både jag och min fru uppmärksamade att hon rökte i bilen!
Fy vad hemskt, hon borde få en fett smäll!!!!
Jag tyckte med att den hade dubbla pipor på båda sidor.

MvH Bmw 4-ever

Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja, snyggare bil än så får man leta efter, om filmen när lika bra tvekar jag på.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Några år sen denna tråd skapades, men visst är det väl denna b12 som är utannonserad på blocket av Jarls bilservice i Helsingborg nu? /Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.