|
|
|
|---|---|
|
Motorn är en M50 B20. Det som är gjort/ska göras är: Viktjusterade kolvar,stakar. Oringat block Elring topplockspackning Nya lager,ringar m.m. Svarvade kolvar. Haltech E6M 511cc spridare Holset HX40 Större insug. Nån IC som räcker. m.m. Vad kommer jag få ut? Cirka ? | |
| Du kommer nog ha så det räcker i alla fall. :) | |
|
Jag gissar på 192hk +200 per kilo ladd... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
ant |
vad har du räknat med för effekt? ska du mappa själv? i vad för kaross ska motorn installeras? ========== Länk |
|
joachimsundgren: Det är en 2,0l :( ant: Har räknat med runt 400hk. Sprutet är redan mappat, bmwandreas gamla :) Troligen en E36. |
|
|
Ja tror att de går att pressa ur minst 450hk vid 1,5 |
|
|
Jag nöjer mig till att börja med 400hk nånstans, men så mkt lallare här ute som har snackat om 300hk med mig, men den som lever får se i sommar. Andreas, vart har du tagit vägen ? Trodde du skulle hit ut i helgen... |
|
|
JohnJohn1: "Sprutet är redan mappat, bmwandreas gamla :)" Hm... kan du värkligen köra på hans mapp? //Ticco www.ticco.com |
|
| Ja enligt han och en annan tändningskurva tror jag det var. | |
|
Den kommer gå lite fett,men de är alltid en start Bara fixa en mappning sen när alla barnsjukdomar är fixade /Andreas |
|
|
Går det fett är det bara att höja laddtrycket? =) Eller ..........? Mvh Patrik |
|
|
bmw-Andreas Din bil 10.98 alltså.. den bilen.. visst är den gatreggad å besiktigad å sånt? Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.