|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en bmw 320 coupè. Så kollade upp lite försäkringsfrågor. (Folksam) Helförsäkring, förstås! En bmw 318 Coupè skulle dom ha 13 500:- för ett helår och en 320 Coupè för 16 800:-. Vilken normal arbetare har råd med en sån försäkring?! Visserligen bor jag i Halmstad, fast utanför å sen e jag ju bara 20 men någon som har något tips om var det finns billigare försäkringar så vore jag tacksam. Annars får man ju lägga ner bmw köpet )= | |
|
sockenbolagen Värt en titt?!? Länk |
|
| jaha, å vad menar du med detta?! | |
|
Du bad om tips på försäkringsbolag och fick ett! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| öh, finns något försäringsbolag vid namn sockenbolagen?! | |
|
Svar ja! Ta en titt på Länk /Micke |
|
Krizzly |
Folksam är billigast för E30 bilarna iaf. Har du kollat med BMW-orginalförsäkring?? BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
|
Trotts att sockenbolagen generellt göt en höjning på mer än 100% på vissa bmw, audi, merceders så är de bland de billigaste. Värt en titt?!? Länk |
|
| my ass att folksam är billigast....dom ville ha 20k/år för halvförsäkring av min, lf ville bara ha 6k | |
|
fredde83 Ett hett tips är att tokringa runt till alla försäkringsbolag. Tar lite tid och kanske känns lite tråkigt men det är helt klart värt det. mvh Larsa |
|
borgmastaren |
För mig är Länsförsäkringar helt oslagbara. Har iofs ingen E30 men en E36 och är under 25 år... Ligger på 7.900:- Helförsäkring. |
|
Vilket bolag som är billigast går inte att säga generellt sådär, det är helt baserat på statistik för din åldersgrupp,biltyp och område där du bor. Jag har tex över 9000kr/år trots eget hus, 11års prickfri körning, 29 år, larm/immobilizer m.m. Hos folksam. LF ville ha 14 000 för samma bil. Så det gäller att ringa runt till vartenda bolag..... skiljer otroligt mycket. |
|
|
Jag har irngt runt ta mig f''n överallt och hittar ingen helförsäkring på e36 325 (import) under 11500:- är under 25år, bor på landsbygden. Värt en titt?!? Länk |
|
|
Själv betalar jag 5000 kr/år (förra året 4.200kr). I och för sig 17 skadefria år. 320ia coupé -95. |
|
|
Försök att pruta på försäkringarna, det fungerar ofta. Sist jag skulle skaffa försäkring sa jag. "Jaha. Då tar jag LF istället. De var billigare." Då undrade försäkringsförsäljaren direkt hur mycket LF ville ha. Sen tog det bara några sekunder innan jag fick ett annat pris som var lägre än det LF ville ha. Om LF verkligen var billigare är det bara jag som vet ;) /Anders |
|
|
d kan skilja från dag till dag. testa dra ut offert via internet, o sen ring dom! blev billigare för mig... (LF OCH Folksam) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
kolla med Tennant,det skilde 3000 på en halvförsäkring på en e30. Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.