AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
369

Bilen startar fortfarande inte!?

har en 318 -95 e36....den har stått i garaget nu .. men för ett tagsen så ville den inte starta!!?? start motorn och allt går i fulla varv men den verkar inte villja tända?? har köpt nya tändstift kollat så de får gnistor!! men jag vet inte hur mycket det ska gnista!! det kom bara en liten gnista när jag jordade de motmotorblocket!?? räcker bara lite?? sen så är tändstiften blöta effter att fösökt starta den så bensin kommer fram!! så nu vet jag inte vad jag ska gör??? någon som har en ide lr haft liknande problem?? ibland så hör man att den kommer lr försöker men sen så går bara generatorn på fulla varv!!har aldrig haft problem innan med den bara nu ??!! finns det något relä för tändningen lr nåt?? den vill ju gå igång men den tänder ju inte???? kan inte vara något stort fel!!! vad e det för givare som sitter under vatten pumpen??? Hjälp!!
Ginstan på tändistiftet skall vara mörk blå.
Prova att släppa nyckel då du håller på och drar. Finns en chans att den inte orkar tända tillräkligt, på grund av dåligt med spänning.
Någon som vet vad det kan vara???? hur mycket ska det gnista ifrån tändstiften???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.