|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 325 ia CAB 1987. Cabben glappar i bak-kant, dvs går inte enda ner mot själva bilen. Det är en luftspalt på 3-4 cm. Bakifrån ser man rätt in i bilen. Finns det någon som kan hjälpa mig att ställa in den, eller vad är det som är fel? Snälla hjälp mig, det drar... | |
mackan325 |
Det sitter vajrar och spännband i taket som skall dra ner det i bakkant då du drar ner det i framkant, du skall känna ett motstånd då drar ner det i framkanten. Förmodligen har är vajrarna eller spännbanden dåliga. |
|
Cabben är ny så de är inte dåliga. Taket blir perfekt spänt och ser kanonsnyggt ut, men sitter ändå inte an mot bilen. Det glappar alltså inte utan är stumt och fint men med glapp mot bilen bak. Kobbe |
|
|
Åk tillbaka där du fick den nya caben monterad måste vara en justeringssak. Aslem |
|
|
Jag köpte bilen i somras, trodde jag skulle kunna fixa glappet själv... Förstår att det är en justerings-sak, men HUR? Kobbe |
|
|
Har inte sak kunskap om detta mit tips är: Kontakta tex Alfa bilklädsel på Birger Jarlsgatan(www.gulasidorna.se?) de har bla tidigare gjort Solnas cab och inredningsjobb samt är duktiga. Mvh Asken |
|
| Det sitter mellanlägg under cabställningens infässtningsbultar som man justerar den i höjdled med, pröva med och ta bort några av dom, du måste ta bort hela cabställningen för att komma åt dom, den sitter med 6 bult, 4 rakt ner som man kommer åt med spärrskaft och förlängare och 2 framifrån som man måste bort med bakre klädselpanelerna för lossa. | |
|
Blue 325! Så där skall det låta! Jag får försöka lossa och se om jag förstår hur det skall göras. Det låter inte så svårt när du skriver, men jag har ju tummen mitt i handen... Tack för tipset! Kobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.