|
|
|
|---|---|
|
Körde bilen på förmiddagen, inga problem alls. Tvättade den (inte motortvätt) spolade under bilen där jag kommer åt som vanligt. Sen vägrade den starta, den gick på 500 varv i kanske 3-4 sek sen helt död. Spelar ingen roll om jag gasar eller kör länge på starten...den går på LÅGT varv några sek sen dör. Pensinpump? Vatten nånstans eller vad? Hoppas på hjälp från alla genier här... 02:an är världens roligaste bil!!! | |
ant |
tror du är inne på rätt spår. kolla upp bensinpumpen. ========== Länk |
|
har en känsla av att du kan lägga ner pumpen. - Life Offers One Guarantee, If You Don´t Win, You Lose And Without Risk, There Would Be No Reward - |
|
| OK, säkringen till pumpen är ok så hur göra nu? Ska jag plocka väck den eller vad? | |
| kolla om du fått vatten i tändsystemet....fördelarlocket osv... | |
snide |
dunka hårt med en hammare på tanken. om det är pumpen det är fel på så kan den i vissa fal hoppa i gång då. |
|
pumpen sitter ju inte i tanken så du ska nog inte banka där! tvättade du me högtryckstvätt? om du gjorde de,spruta du me den nära när du va under me den? |
|
| Det borde inte kommit in vatten i motorummet.....inga mängder som inte kan komma in annars iallafall. Använde inte högtryck....men ja, det kan hamnat vatten just vid pumpen. Det är väl det jag är lite nervös för, men borde inte pumpen klara vanlig vattenslang? | |
|
Plocka bort ett stift och se om det kommer soppa.... om inte troligen pumpen.... Många som har problem på sina E30 med pumpen |
|
| ställ bilen i ett varmt garage, gärna med en värmefläkt på, och låt den stå i ett dygn. prova å starta sen. | |
| Du kan kolla pumpen genom att ta loss releet och koppla en kabel över där releet annars skall sluta kretsen. då hör du genast om pumpen startar. | |
|
Prova att dra igång bilen med hjälp av en anna bil. Då får du upp varvet en hel del mer än med startmotorn. Ut och nöt bara. Det är säkert bara nå vatten på nå dumt ställe. Kanske en ispropp. Och om du får igång den "riktigt" då så går den säker sen med. Värt ett försök iaf. Så var det på brorsans bil (318is-90). Den startade bara till i en sek för att sedan lägga av. Då bogserade vi igång den. Vi fick hålla på i några 100 meter innan den gick igång, och sedan gick den bra igen. Batteriet i hans bil var nyladdat så det var inte brist på ström. Min skrothög: Länk |
|
| Vilket relä är till pumpen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.