|
|
|
|---|---|
|
Är det svårt att plocka ur en Business-bandspelare och byta till en Business enkel cd-spelare?, kanske något man ska tänka på? Tacksam för tips///Dahla. Vadå 90 km/h??? | |
Kalleboy |
Gjorde detta på en kompis 528IA-97á man byter bara övre delen på stereon (bandaren-cdspelaren) BMW 4 EVER |
|
Vad kostade den? Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
Kalleboy |
vet ej vad den kostade ,kolla med någon skrot kanske. den satt i min BMW orginal jag monterade en SONY CD i min istället |
Froz-523 |
Jag skulle gärna vilja ha en förtydling på ovanstående "man byter bara övre delen på stereon" ?? Min stereo är i alla fall bara i ett stycke, med display, knappar och kassettfack övertill under en lucka. |
|
Den är väl tvådelad? DEt är den på min iaf... Kan du inte enbart plocka loss delen med volymkontroll och display osv? Sen sitter väl "kasettdelen" med två skruvar i nederkanten. /Micke 523i -96 |
|
Froz-523 |
Inte tvådelad, hela stereon inkl kassett-del i ett stycke(!), så är det på min -98. Så då har man tydligen bytt utförande på detta mellan årsmodellerna. |
Froz-523 |
Kalleboy: Hur gjorde du för att montera en Sony CD i din E39? Intressant om du kunde dela med dig av dina erfarenheter, tack! |
|
Hupp, där ser man... /Micke 523i -96 |
|
|
Hur får man bort kassett delen/radiodelen? Hur sitter den fast? Skall man kila in något vid sidorna eller finns det några skruvar baktill? Hokki |
|
|
Har en 96a och den är i bara en del. Undrar ochså hur man gör för att byta till cd. Tacksam för svar |
|
|
Har också en 96a som är itvå delar.Jag kollade upp priset med BMW på en cd spottare,dom skulle ha 6100:- spänn,som hittat.Cd växlaren gick lös på 5900:-. rono |
|
|
För att skingra förvirringen lite: E39 finns (har funnits) med minst två olika Business radio/CD/kasett system. En lite smalare radiodel, som möjligen är i ett stycke med kasett eller CD-spelaren, som sitter innanför luckan, högst upp i mittkonsollen. Samt en med MID (Multi Informations Display), där radio och display är bredare. Finns i sin tur med olika options, färddator osv. På detta kommer ev. ljudpaket, förstärkare, subbas, DSP osv. Bilar med originaltelefon t.ex har MID. På dessa är kasett eller CD-spelaren (under luckan) delad från radiodelen. Genom att dra loss volymratten kommer man åt låsflärpen för radio/MID. Sedan tar man kasett/CD, som är fäst med två skruvar i underkanten. FP |
|
|
Hej igen! Hadde fel om min stereo. Den är i två delar . Upptäckte detta när man börjar montera. Om jag skall byta till cd är det då bara att byta ut, och kommer det stå cd istället för band? |
|
|
- Dahla. Jag har tänkt göra som du, jag skall bara få tag på en CD först ;-) (För det första, en 5-series och en 3-series stereo skiljer sig åt. 3-serien är en del i ett stycke medan 5:ans oftast är i två delar) Man får bort 3-seriens del genom att pilla loss panelen runt stereon. Bänd försiktigt med ett "trubbigt instrument". Tag därefter en vanlig skruvmejsel och skruva bort de två skruvarna på vardera sidan om stereon. Drag därefter den rakt ut. På vissa byten måste man ha en konverteringsdosa pga av årsmodellsbyte på stereon. Mvh / Micke R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.