|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet vad detta kan bero på?? har varit så hela dagen. Låser bilen. Efter ett tag så varnar den 2 gånger sen tjuter larmet.. tack på förhand.. // Daniel ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" | |
|
glaskrossensorn i min högra bakdörr har börjat spöka rejät på senare tid.. dock så kan jag själv undvika att den löser ut larmet genom att smälla igen dörren alldeles förhårt än vad som normalt behövs för att stänga den.. åk in till en BMW-handlare o be dom kolla upp vad som löser ut larmet.. jag antar att du har ett BMW orginal.. om inte så finns det oftast ett diagnos-test för att felsöka larmet.. _________________ who dares wins... |
|
|
Glömde visst skriva att larmet i fråga är ett Defa 800-larm ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Uhlmann: Menar du att det sitter glaskrossensor i varje dörr, du menar väl de separata brytarna i varje dörrkarm? Alla rutorna i bilen brukar skyddas av en sensor som registrerar ljudet som uppstår vid pangade rutor. Space: Jag har tyvär inget konkret om just DEFA 800, du är säker på att det gäller glassensorn? På vissa är känsligheten justerbar, man kan också tänka sig att elektroniken är temp. känslig, nu så här i vintertider. FP |
|
|
Jo glaskrossen är det. Man kan ju med hjälp av instruktionsboken se vilken sensor som utlöst larmet genom att räknat blinkningar. Efter ett tips om att det kan vara fukt som spökar så tror jag att detta är fallet då vi haft plusgrader idag efter att ha haft många minusgrader nu ett tag.. vi får se vad som händer... mvh Daniel ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.