AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
540

Krypström? , hur mycket drar batteriet.

32
4
328_97
525iA Touring -01
Hej, har en 328ia -97 , som har dragit ur batteriet för mig 2 gånger när det var kallt ute, men tror jag fått ordning på det nu, men vet inte hur mycket ampere den ska dra när bilen är avstäng, nu drar den ca: 0,26A. Är det rimligt? , eller har jag fortfarande något som ligger och drar?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Låter lite högt i mina öron. Med den förbrukningen "tömmer" du batteriet på en vecka - 10 dagar.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Hur länge efter att du stängt av bilen har du mätt? Tänkte om det ev finns "sleep" funktion på e36 oxå? Tar ju ett tag innan bilen går ned i det och mäter du då för tidigt får du ett felaktigt värde.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
32
4
328_97
525iA Touring -01
Tack för era synpukter, ska prova att mäta ström förbrukningen, när bilen har varit avstängd ett tag.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Är det inte så att bagagerumsbelysningen är igång när du mäter på batteriet? På ett 12V system så blir det ganska höga strömmar med bara några få Watt.
jo
11
johanx2sson
320 Cabriolet -91
Jag har liknande problem på min - om jag låter bilen stå 4-5 dar är batteriet dött. Trodde först batteriet var dåligt (8 år gammalt) så jag bytte, men det är samma sak med det nya. Efter jag låtit bilen stå tre veckor över julhelgen går det inte heller att ladda det nya batteriet med laddare, laddspänningen sjunker inte under 6 volt.
Kan ett batteri paja av att det blir urladdat?
Kan det va problem med laddrelä eller nått sånt som bränner batteriet?
Är det någon som har tips på vanliga strömtjuvar? - har kollat bagagebelysning, handskfackslampa och stängt av larmet, men inte hittat nått
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Hm? 0,26 ampere ger vid handen att 3 watt spökar någonstans. Det verkar konstigt. Det kan inte vara någon lampa. Då kollar man radion och larmet. För säkerhets skull kan man ta och dra ur säkringarna, en i taget, och se om amperemätaren går ned till 0.
Det händer ibland att det blir fel på backströmsfunktionen i laddningsreläet, men då flyter det 2-3 ampere ur batteriet.
Om batteriet laddar ur och blir utsatt för kyla av den typ vi hade i julas, då fryser det sönder.

Harry
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Visst fryser dom sönder om dom är dåligt laddade... Jaja, nu har jag ett fint originalbatteri och startmotorn har aldrig snurrat snabbare!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.