|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min bakrute torkare den fungerar bara ibland och nu har den lagt av helt . har kollat stiftet och det sitter i . När man slår på tändningen och torkaren till så hörs det som om motorn går men torkaren rycker bara till en liten bit och stannar mitt på rutan ibland går den rakt över. Bilen en 523 98 touring. | |
| Skall baktorkaren gå tillbaka direkt till ursprungsläget vid intevalltorkning? Passar på då ämnet med baktorkare är uppe! | |
|
Kör man torkaren på intervall så går den ett "tag" åt gången. Det kan vara glapp i kablarna till torkaren det fick jag lämna in och laga på min.. / Andreas |
|
|
Okej. Lite skumt att e39 är den enda bil på marknaden vad jag sett som har en torkare som spenderar halva sin tid i "fel läge" när intervalltorkning används. Fast det spelar egentligen ingen roll! Lite kuriosa bara. Mer kuriosa: När kommer den suveräna finessen regnsensor även till bakrutan? I slaskväder är det svårt att justera in lämpligt intervall för baktorkaren. Automatik skulle vara mycket skönt. Ingmar: Låter onekligen som kablarna till tokaren har gått av och glappar. I regel sker kabelbrottet i övergången mellan lucka och kaross. |
|
|
Någon som vet var kablarna ligger till torkarmotorn det finns ju en stam på varje sida? |
|
|
Alla kablar till bakluckan ligger i vänster gångjärn, det är däri som kablarna brukar veckas av.. / Andreas |
|
| Ska torkararmen gå lätt att röra fram och tillbaka, för min går fruktansvärt tungt. (manuellt alltså) och den går inte alls när man försöker köra den | |
|
Dick: Det låter som om det är läge att demontera och smörja upp den genomgående axeln. Jag fick göra det på min. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
Colle |
Prova att öppna enbart glasluckan och kolla om mekanismen löper lätt. Jag hade liknande fel som du, motorn funkade ibland, ibland inte osv. I mitt fall var det ett antal kablar i HÖGRA gångjärnet som var kass. Colle |
|
Hade själv samma problem 528T-97. Kablarna till bakluckan av. Tog isär och lagade det. Tejpade stammen med vulktejp som framtiga skydd. Sedan var magnetkontakten till glasluckan trasig. När jag skulle byta den hade muttern vid glasgenomförningen rostat fast. Mycket jobb med att få bort den gamla handtaget/kontakten utan att ha sönder glasluckan. Jag rekomenderar alla touringägare att ta isär det och smörja baktorkaranordningen innan den rostar fast. Sparar pengar o tid. Lycka till. |
|
|
Kanske någon rent av kan göra ett mektips av det? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Zigsauer: Varav beteckningen iS på din 528 Touring? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag hade isär min bakrutetorkare också. Jag kunde inte röra armen manuellt när jag öppnade glasluckan, men det tog mig någon timme att demontera allt, det satt fast så in i h-vete. Men nu kan jag röra armen väldigt lätt ;) |
|
|
Antar att det blev så i samband med regbesiktningen. Steptroniclåda. 528is -97 Ingen annan som fått det inskrivet i regbeviset? |
|
|
Hepp! Det var lite ballt... finns ju ingen "äkta" iS av 528 E39. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.