|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har tänkt att bygga en liten bas i min BMW 323 -85, har fått ungefärliga ritningar på eb Bandpass låda för disco från MDS sthlm, Men har även funderat lite på att bygga upp baskanaler från ahtthyllan ner till bakluckan. E de någon här som har byggt/tänkt bygga på liknande sätt ?? MVH Johan | |
| Jag hade många planer när jag ville ha mer bas i min E30, bland annat att bygga lådor under hatthyllan eftersom jag redan hade 8" hål uppsågade där. Tog dock mit förnuft till fånga och byggde en basreflex med en MDS Audiophile 10.Q och riktade den bakåt i bagaget. Jag tog bort trevägsåttorna som satt i hatthyllan och klädde om den, så nu ser den hel ut, och ljudet kommer upp bra genom hålen. | |
|
Jag har två stycken Rockford Fosgate 10"or i reservhjulsbaljan. Låter mycket bra. Basljudet kommer in via skisacken. ///Johan |
|
|
Jag håller lite smått på att bygga med basen mot skidluckan och basrör upp genom hatthyllan, vet inte hur det blir men det märker man väl när det är klart. Jag har ju inte nåt baksäte med skidlucka så jag får hoppas att det inte dämpar basen för mkt... /Peter |
|
David E 30 |
Vill inte leka "kan allt" men...Jag har testat många kombinationer på baslådor i E-30 och kommit fram till : Om man skall ha en basreflexlåda så låter det bäst med ellement+rör bakåtriktat och såga hål i hatthyllan (kan kläs med högtalartyg) Jag har en basreflexlåda med 2st. 12"MDS Power med ett Genesis steg och det låter....och känns mvh. David |
| Bara att hålla med David,det är den lösningen som även jag kommit fram till efter mycket onödigt arbete och pengar *L* | |
| Jag byggde en bandpasslåda med 2 MTX 12ór som jag portade genom att ta bort plåten till skidluckan.Inhandlade sedan ett baksäte på skroten för 300:- och bad en god vän (tapetserare) att fixa till ett snyggt hål. När detta var fixat var det bara att rocka och det ganska fett. | |
|
Hej jag har en liten fråga. Jag har en e30 som jag ska bygga bas låda till, ska ha en sluten låda på 110 l, men jag vet inte riktigt hur jag ska bygga den.... ska man ha basen rakt bakåt? eller lite snett upp emot bagage luckan?? nån som har nått tips?? |
|
|
E30 Matte 110 liter!? vad ska du ha för element i den? |
|
|
smartin jag ska ha en pioneer 15"are på 500watt |
|
| måste den ha så j*vla stor låda? Den kommer att ta upp nästan hela bagaget! Till min MDS Audiophile 10.Q (1200 W max, 600 rms)har jag en 29 liters portad... | |
|
Jaha.. jo dom sa på mds eller om det var bilradiolagret att den skulle ha så stor låda. det kommer att ta mycket plats, men man får använda utrymmet åt sidorna och uppåt.. |
|
David E 30 |
110liter !!?...Hmmm det blir en fet låda det. Basen skall vara 90grader-bakåt...(tycker jag)sen kan du ju ha vinklat på bakstycket så lådan passar ryggstödet...då sparar du lite plats åxå.Men uträknings-formeln på en vinklad låda är lite krångligare (finns på tex Backes hemsida) mvh // David |
|
Joo det blir en fet låda.. det var så jag hade tänkt mig oxå, det blir lite krångligare att räkna ut men det är inte så farligt. //mvh Mattias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.