|
|
|
|---|---|
|
Bil: BMW 328 -96 Igår så tyckte jag att kupéfläkten lät mer än vanligt. I morse så var den helt död. Jag har kollat säkringarna. Vet någon om hur bökigt det är att komma åt fläkten? Jag har tyvärr ingen aning. Det kanske kan vara nåt relä men då borde den väl inte ha surrat igår. Tacksam för varje sypunkt. Det blir ju så immigt :( Tapio | |
|
Skumt! Nu när jag startade bilen för 20:e gången så hoppade fläkten på. Om jag ställer in den på minimalt blås så kommer det ett 'pruttande' ljud från fläkten. Relativt högt. Är den på väg att ge sig? Är det nån som har någon liten aning eller kanske en stor aning? Tapio BMW 328 -96 |
|
|
Jag har haft liknande problem med fläkten en gång... fläkten sitter rakt under vindrutan. mitt i bilen och du kommer åt den ifrån motorutrymmet. Det kan ha kommit in snö i fläkten som gör att den går tungt. Visserligen sitter det ett filter framför filtret... Min fläkt fungerade inte alls när jag köpte bilen, men jag plockade ut den och kopplade in den direkt på batteriet. I början gick den inte alls, men efter ett tag kom den igång och den har fungerat felfritt sedan dess. Det finns inget relä till fläkten. Däremot finns det ett fläktmotstånd som ev. kan vara dåligt. Men då borde fläkten lägga av helt förutom på max. /Anders |
|
|
Tack för svaret, jag ska försöka plocka fram den och titta. Idag så fungerade inte fläkten igen. Usch! Tapio |
|
| Jag tog och sprejade 5-56 och Siliconspray på min så började den funka kanon igen. Funkade inte när jag köpte den heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.