|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
Soki: nä,va 2:a gången...tycker själv att ja borde haft lappen denna gång,men icke... hur många gånger körde du upp? |
|
|
va kugga dom dig på? uuf 3 gånger för mig |
|
|
han tyckte inte ja kolla på ett vägmärke tillräckligt noga,men ja körde ju rätt iaf... klara du på 3:e lr 4:e gången? |
|
|
3 e...ta d bara lungt försök snacka lite me dom så tänkeru inte på att du e nervös..men lycka till /soki |
|
| får tacka så mycket.... | |
|
LazerEye: ..tror att vi kommer att köra upp ganska så samtidigt :) |
|
|
slicky: vilket datum kör du? lr vill du inte säga de här? |
|
| hörde för ett tag sen att vv kanske skulle ta bort den här regeln att man måste vänta 8 veckor när man kuggat 2 gånger,4:e gången osv...nån som vet? | |
|
aa dom har tagit bort 56 dagars regeln...regeln sattes så att körskolorna skulle få tider mycket lättare och slippa alla som kör upp hela tiden men nu verkar tiderna ha blivit bättre så regeln e borttagen från första januari i år. allafall i sthlm. |
|
|
okej...skönt att den regeln är borta nu,känndes som en ganska onödig regel måste ju va borttagen i hela sverige å inte bara i sthlm!? |
|
|
aa borde ju va borta i hela sverige..samtidigt som den borde inte kanske gällt hela sverige när den sattes dit..(?) |
|
Tigerr |
Inte för att vara så.. Men det är inte körkortet du kör med! ;) Om du nu inte klarar det llr så så kan du väl köra lite utan? Kanske dumt.. Men lycka till på nästa uppkörning! Tigerr |
|
tigerr..säg inte sådär ..jag har självkört utan körkort när jag va 18 år, jag missade teori provet och tyckte ja körde perfekt. Körde ett antal månader olagligt sen så kom polisen, inte skoj direkt fick indraget tillstånd 6 månader EFTER jag fått dommen. Dommen tog 3 månader att bli klar så KÖR INTE utan körkort. kör du utan tiger el?;) |
|
|
kollade din profil nyss tiger, en liten fråga hur fan har du råd att ha 2st bmw 525 o 528 när du e studento 18 år? jag har knappt råd med en bil ;) he he he |
|
| inte bra å ge sig ut å köta bil utan körkort...har själv vart nära å göra samma sak för ett tag sen när man hade en känsla av att man aldrig skulle klara körkortet,men som tur höll man sig å tänkte moget... | |
Tigerr |
LazerEye: hehe.. Jag håller med dej! Detdär ovan var väl bara ett utfall av barnlsighet! :) Klart att man inte ska köra utan körkort.. Men jag menar mer att om jag hade blivit av med det (läs: indraget) så hade jag nog blivit så förkrossad att jag hade kört utan - Men så som jag kör nu så äre förhoppningsvis ingen risk att så ska ske! :) Soki: du ä inte precis först att ifrågasätta det..! Om jag ska vara helt ärlig så äger jag inte nån av de två! Men mina föräldrar har en 525iA från 95, som jag vårdar som min egen.. Den andra (som egentligen är en sent uttagen 97:a) ägs av min bror! Jag är den som har svarar för att vagnparken hålls i trim, därför ser jag mej själv som ägare, eller åtminstonne som ansvarig.. Hade jag haft bra med pengar så hade jag traskat till BMW och inhandlat till antalet en BMW X5 4.4 (för 4.6is finns inte nya längre.. väl?) och så hade jag tunat utsendet så den hade blivit en 4.6is klon! Vägrenskörning avgör jag! *s* Tigerr |
| X5 4,6 finns väl visst, men de är ganska svåra att lägga vantarna på. Iallafall har de väldigt lång väntetid. | |
|
Tigerr: Syfta inte bara på dig när ja sa de där,kolla va "soki" skrev för ett tag sen,han körde några månder utan körkort å sen kom polisen os.v.. Vrarför skulle du just köpa en X5:a om du hade pengar?? |
|
Tigerr |
LazerEye: Nejnej, jag förstår det! Men jag brukar vara noga med att det inte ska kunna finnas några missförstånd..! Hellre lite för petig, än lite för slarvig! :) Mjo.. Varför just en X5 kan man fråga sig.. När den kom så tyckte jag inte så mkt om den. Visst den var väl tuff framtill, men bak tyckte jag den såg ut som en vanskapt 3serie.. Men min smak har väl ändrats.. Och efter att ha gått igenom den grundligt i verkligheten på en mässa här i Malmö, och efter att ha spanat in en svart 4.6is.. Vad kan jag säga!? Jag älskar den bilen! Den är underbar.. *S* Tigerr |
|
Jag har inte kört upp själv än, men ska göra det om en och en halv vecka. Så om den är för hård eller ej kan jag inte uttala mig om riktigt än (återkommer!!). Däremot finns det en hel del brister i trafikskolans läroplan, det är mycket som man aldrig får lära sig, tex har jag aldrig fått göra en omkörning, känner inte till någon annan som gjort det heller. Alla har dock lärt sig köra om i teorin, men det är ju svårt att "översätta" teorin till verklighet. Fickparkerat har jag heller aldrig fått göra. Det skulle man ju lätt kunna prova om man radar upp trafikskolans bilar (som redan är buckliga) eller skrotbilar, eller bananlådor eller vad som helst, bara man får lära sig. Många bilar blir skadade på parkernigsplatser, alla dessa dörrar som slås upp mot andra oskyldiga bilars sidor... *grrrrr* Att lära sig få stopp på bilen skulle de lära ut bättre också tycker jag, och hur viktigt det är att hålla avstånd till framförvarande osv. (Blev nästan påkörd idag). Jag har mest fått lära mig hur man backar runt gathörn, placerar sig rätt i korsningar osv, dvs mest stadskörning. I stan sker många olyckor men de svåraste sker på landsväg, där man aldrig fått övningsköra i skolan. Alla moment är viktiga, men jag anser att lära sig omkörnig och panikbromsning är viktigare än att kunna backa perfekt och snyggt runt gathörn. Det var min högst personliga privata åsikt!! MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.