|
Sida 4 av 9
|
|
|---|---|
|
slicky: vill bara säga att uppköringsläraren vet inte om man kört i körskola lr om man kör som privatist,om man inte säger de förstås...dom ska inte veta det eftersom de kan vara stor risk för att de kan bli diskrimenering |
|
|
LazerEye: Vet inte riktigt om jag kan hålla med dej. Är ganska så säker på att den man kör upp med har blivit informerad om man har har gått hos en trafikskola eller ej, speciellt i mitt fall när jag ska köra upp i min körskolas bil .. ------------- ICQ: 43468620 |
|
|
Som bilförare bör man vara uppmärksam på nya saker och ta till sig kritik om man får nån. Tror knappast alla dessa vv inspektörer är inkompetenta. Kuggar dom nån så har dom en bra anledning till det! Det är isf bara att träna mera! Å ta åt sig av kritiken. |
|
|
Stravos har koll på läget! :) Håller med dej i det du säger. |
|
|
Teorin tycker jag är för lätt annars är det ganska bra ,men de är lite oroväckande att olyckskurvan för unga pekar uppåt.Utbildar själv blivande yrkesförare =CE Länk Bmwcs 3381 |
|
|
Att någon på körskolan skulle fälla avgörandet verkar direkt olämpligt. Dom har ju ett visst intresse av att tjäna pengar på sina elever... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
slicky: när ja körde så visste hon iaf inte om ja kör i körskola lr som privatist...så ja är nästan säker på att ingen uppköringensläare vet de Stavros: bor du i Eskilstuna? |
|
|
I Kungälv kör man upp med körskolans bil, alltså vet uppkörningsläraren om man är privatist eller inte. De bilarna som vägverket har körs av privatisterna. Samma sak i Göteborg såvitt jag vet. ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
I Västerås har många körskolor stående förbokade tider så där kan dom veta om det är privat eller inte. |
|
| så är de ju om man kör allt igenom körskolan,men om man bara gör teori och uppkörnings lektioner genom skolan men sen när man ska göra teori och uppköring själv och då vet dom ju inte om man kört i körskola lr inte... | |
|
Körde upp som privatist, d.v.s. 55 min körning i Malmö. Tycker det är helt rätt med hårda krav för att ta körkort. Jag tycker det är skrämmande hur oerfarna förare de släpper igenom. Har ett antal exempel i min bekantskapskrets som är rädda för att köra inne istan, när det är mörkt etc. Att dessa ska få köra runt är en ren trafikfara. Jag kör hellre själv än att åka med dem. Teoriprovet är ett rent skämt. Ex: Polisen ligger bakom dig och blinkar med taksirenerna. Vad gör du? 1. Ökar hastigheten 2. Stannar 3. Ingenting 4. Släpper förbi Behöver jag skriva att alt. 4 är korrekt? |
|
|
Rantzow// En blinkande siren? Jag skulle nog välja alternativ 3. ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
LazerEye: E-tuna, javisst! |
|
|
Håller med rantzow, tycker att både teorin och uppkörningen e för lätta .. har hört om dem som kör upp i typ 30 min.. hur kan man bedöma om en person är duglig till att köra då?att köra bil kan ju vem som helst, men mörker, regn,motorväg, stadstrafik .. det finns ju så mkt annat.. Tycker att man ska ha MINST en timmes uppkörning och att man aldrig ska vara mer än 2 i bilen,den som kör upp och besman! Mvh |
|
|
Om de ligger bakom mig och blinkar då växlar jag ned och drar för då har de på ngt vis hunnit ikapp mig. ;) ) |
|
|
Stavros: okej...men du sa förut att du visste nästan ett 15 tal som klarat uppköringen i e-tuna hur enkelt som helst,men de va några år sen såg ja,hur är de me denna sak idag? ska själv köra upp i e-tuna om 2 veckor så de vore kul å veta.... |
|
|
Ingen aning om hur det är med denna sak idag, min syster klarade det på första för nåt år sen. Polarna och jag tog för fem år sen drygt. Å vi var ett tiotal på samma år ungefär och ingen av oss kuggade. Jag fick köra 25 min typ. Men dom kanske är hårdare idag? Jag vet inte. Det går nog bra ska du se! |
|
|
vv kuggar en för små brister, brister som tex råka göra nåt lite för sent enligt uppkörarna, klart man blir nervös som fan när man sitter där och har uppkörning med en helt ny bil man aldrig kört...jag kuggade tex en gång för att jag körde 60 km/h vid en motorvägsavfart (70väg) trodde då att jag körde för långsamnt nej ja körde för snabbt bara för det var klar himmel och kunde vara halt, visst kunde det vara halt men det var 4 pluss grader och att jag såg ju att det var halft torr asfalt, rätt el fel alla har säkert olika åsikter men det är ju inte som jag bröt mot nån trafikregel... tycker det är synd att dom kuggar en för ensataka småsaker. mvh |
|
|
exkat så ja menar också,dom kan kugga en för riktiga skit saker...te.x som för "Soki" de är ju nästan ren skandal att man kuggar nån för en sån sak... Känns i bland som dom kuggar vissa bara för att dom tycker de är kul... |
|
|
mm men men..finns altid sånna som njuter av att ha makt och kan göra va d vill, Lazer eye e det din första uppkörning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.