AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
540

Bra dieselmekaniker i Värmland ?

Di
26
DieselPeder
525 TDS Touring -93
Hej !

JAg har en 525 TDS 93 och har fått det klassiska felet att dieselpumpen läcker, kollade på BMW om dom kunde göra någonting åt det och ficka standarsvaret med utbytespump för 13 000 plus jobbet, inte intressant direkt... Kollade även med Branzells i Karlstad och där skulle det kosta mellan 8 och 9000 att få pumpen ompackad.... Inte så kul det heller direkt så jag funderar på om någon känner till en bra verkstad i Värmland som kan göra detta jobb för en något rimligare kostnad ? Såg här i forumet att det var ganska normalt med ett pris på 4-5 tusen för en sådan operation.

Hoppas någon vet, inte så kul att verkligen få göra skäl för min signatur nedan just nu ;)

Spännande män luktar diesel !
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
en p-satts kostar ca 200kr, består bara av oringar och två gummitätningar.
Pumpen i sig är inte n komplicerad sak, har rivit dessa ett antal ggr utan problem.
Problemet är då du ska tillbaka med pumpen, injusteringen, har du inte rätt grejjor måste en bmw verkstad göra detta kostar runt 1500-2000kr.
vissar tätningar kan bytas med pumpen på plats, tex tätningarna runt elektroniken, detta tar bme ca 1700kr för att göra.

Joakim Eriksson
Di
26
DieselPeder
525 TDS Touring -93
Problemet är att jag har inte möjligheter att göra det själv så jag behöver få tag in nån som kan fixa det hela, ingen som vet någon bra ?

Spännande män luktar diesel !
Di
26
DieselPeder
525 TDS Touring -93
Fick detta jobb gjort hos Arvika el och Motor, 1893:- plus packningssats !!

Kan varmt rekkomenderas om ni har samma problem !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.