|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det var ett tag sedan jag skrev i forumet, eftersom jag sålde min 540 i somras. Nu har jag en Volvo 240 -84 som pendlingsbil och till att plöja åkern på kvällarna ;) När det är kallt och/eller fuktigt ute så går den inte att starta, enda lösningen är hittills att köra med motorvärmaren, då går den igång direkt. Batteriet är starkt och friskt och startmotorn går som en klocka, f ö är det nya tändstift. Resten i tändsystemet är nog inte bytt på länge tror jag. Vad kan jag som amatör själv snabbt kika på, var ligger troligast felet? Då bilen kostade mig 1700kr inkl full tank så vill jag inte lägga ett öre mer än nödvändigt, nya torkare och sånt kan jag kosta på den ibland men helst inget annat, för den är besiktigad t o m oktober 2003, sen så går den direkt till kyrkogården pga genomrostning i balkar mm (dessa förb varmgarage ;( ). Tja, ingen specifik BMW-fråga men iaf bil-fråga, hoppas det är ok moderatorer.. Mvh. Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. | |
|
Tja du Gunnar...Startsvårigheter på bilar beror oftast på tveksam service. I ditt fall så rekommenderas nytt fördelarlock+rotor till att börja med. Mvh Janne. |
|
|
Biltema har en tänddelssats som innehåller rotor, fördelarlock, tändstift till volvo för undr 200:- det hjälpte min 740, jag hade samma problem som dig innan jag bytte. Värt en titt?!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.