AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
870

Kretskort e 30

Hardbaronen
Jag fick problem med min hastighets mätare på min e 30,att den börja "hoppa" samt att tankmätaren ändra på sig,inspektion lampan tändes!.....byte då batterier i kretskortet.....märkte ingen skillnad! tänkte att de kunde va någon lödning,så jag beställde ett nytt kretskort...men det enda som hände va att inspektion lampan slockna.
är det någon som kan hjälpa mig??

Glömde att Ekonomi mätaren funkar inte heller
Jo
26
Jocken
320ik-88
Kolla upp givaren i bakaxelklumpen(heter det så?).Har haft samma problem med min(att hast mät hoppar och bränsle mätaren går i botten), men då var kabeln skarvad med oxid som föjd.

Lycka till

Hejs

Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
jag har haft samma problem...men jag tror att det lilla kretskortet som sitter på det stora...service lampor och sådant sitter på det...jag tror att om det är kasst så tar resten av instrumentet stryk av detta för det inte är en salgs "sluten krets" utan det innehåller en felande länk...men det är bara en tanke...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
mackan325
PÅ min E30 funkar förbrukningsmätaren bara ibland och oftast efter att jag tankat den, några ideer???

Har testat med ett nytt kort, men med det funkade plötsligt inte varvräknaren....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.