|
|
|
|---|---|
| är det nån som vet om det är nån skillnad på tyskchip eller vanligt chip till m535 en del säger att tysk ska vara på 218 en del säger att det inte är nån skillnad | |
|
Det är inte bara något chip som är skillnaden mellan den tyska modellens 218hk o "våran" 204hk variant.Annat grenrör + styrboxen i sin helhet är ett par skillnader har jag för mig(läst här på forumet). Finns några trådar på detta sedan tidigare,sök inlägg är nog mitt bästa tips i frågan. Mvh Janne. |
|
| är det estraktogrenrör på tyska? | |
| jag har hört att dom vart nedskrivna till 204 bara för att gå igenom sveriges regler. det kan inte stämma då? mvh robban | |
|
Njee...Avgasreningen i Sverige tog ned effekten till 204hk,vet inte exakt vad som skiljde i grenrörsväg heller men pulsairuttagen "stör" nog en del...Extractor grenrör handlar det nog inte om på den tyske iaf. Mvh Janne. |
|
|
Pulsair+annan styrbox om man slänger på de tyska grenrören och den tyska styrboxen så har du 218. billigaste trimmet! E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Jag är iofs inte hundra på om det är samma kamaxel heller,kan nog tänka mig att den "svenska" har en lite mildare dylik oxå pga avgaskraven.. Kanske någon som kan bekräfta det? Mvh Janne. |
|
|
hej jag har slängt i en 3,5a i min 528...motorn är från tyskimport 735a det är annan box grövre grenrör och fed verkar vara vassare kam... DT |
|
| då får man tacka för den informationen. mvh robban | |
|
Har tyskbox + grenrör till salu om någon är intresserad... Ge ett bud... /Daniel |
|
|
hur vet man att man inte har tyskbox i bilen det brukar ju vara några ägare bilarna.föregående ägare kan ju bytt utan att sagt till köparen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.