|
|
|
|---|---|
vesslan |
Hej alla vise forumister. Jag har en fråga som berör huruvida Ni tror att värdeutvecklingen på en E34 M5 original kommer att se ut de närmaste 3 åren. Säg exempelvis årsmodell 92-94. Tacksam för seriösa inlägg. /Vesslan |
|
Det är svårare och svårare att värdera dessa bilar ju äldre dom blir. Jag tror att vid någon tidpunkt kommer nog e34 m5or att stiga lite i värde igen. Fler och fel bilar går ju i "graven" varje år (krockade, sönderstylade, vanvårdade). Jag tror dom kommer sjunka ett litet tag till, men priset för en lågmilad pärla kommer kanske tom gå upp i värde snarare än att gå ner. Dessa bilar kommer det alltid finnas spekulanter på. En blivande klassiker? Söker du en bil i bruksskick tror jag den kommer falla ungefär i takt med vanliga e34or. |
|
|
Falla Falla,,vad pratar ni om en M5,M3 dessa bilar kommer alltid att falla i pris . Köp en E34 M5 Touring (891st tillverkade)inte kommer en sådan bil att falla hellre att gå upp ...Endast M3 ägare eller andra BMW åkare vill att den skall falla i pris.. För de flesta vill ha en men dom är dyra och snygga ......och snabba tänk på att det är en kombibil....Handbyggd...det är inte M3 M5 dessa tillverkas på löpande band..Touringen har namn på nästan alla delar sv dom som satt ihop dessa bilar.. Min exempel:: Tog bort kofongaren i den stod namnet på den som har satt dit den M.M...(kanske min är ett undantag men inte känner ett pa som har Touring alla säger detta) Kör på höger sida |
|
| Jag tror att dom snart kommer att stabilisera sig, kolla på M3 e30 som legat still rätt länge nu, en kompis köpte en sån för 6 år sedan för 95k och jag är säker på att han inte förlorar stora pengar om han skulle sälja den idag.. Dessutom så tillverkades väl e30´n i fler ex än tex e34 M5 3,8l. Vändpunkten är väl inte nådd än men jag tror inte att det kommer att bli ett kraftigt prisras på dom. | |
|
Alla M5 E34 är handbygda i Garching, däremot M3 E36 är inte det. //Sniffer |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
När dessa bilar blir veteraner så kommer värdet att vara stabilt för vissa fina ex.En av få bilmärken som inte sjunkit i värde utan ökar så mått hela tiden är Shelby Cobra. M5 är ju en bil som inger stor respekt och entusiasm, så den kommer alltid att ha ett värde som står sig hyfsat.Men det är ju fortfarande inte nån investering. MVH Hasso Länk |
|
Håller med Acey till 100%! :D En risig bil kan falla i princip hur långt som helst, för varje ny ägare som vanvårdar den, faller den ännu mer. Risken är ju att en billig, brukskörd, M-bil hamnar i fel händer, om och om igen, medans de "fina" exemplaren stannar hos ägare som betalar och vårdar sin bil bättre. En lågmilad E34 M5 i redigt bra skick kommer nog aldrig att bli billigare än idag (ok, kanske lite) förutsatt att den fortsätter vara i toppskick. Jag är ju som ganska sugen på en 3,6:a själv... och jag vänder på klacken så snart jag ens fattar misstanke om att det varit något ofog med bilen jag tittar på. Det är HEMSKT att se hur många bilar som är uppfixade, skruvade och smällda... risken att man som köpare blir stående med en sådan bil är hög. Däreför är de ofifflade bilarna oproportinellt mer attraktiva än de fifflade... Lite osammanhängande utläggning... men något i den stillen i alal fall. ;P |
|
|
Marie: Du vet väl att handbyggda detaljer håller lägre kvalitet än massproducerade detaljer. |
|
| se bara på ferrari | |
|
Kör du VOLVO flåklypa... Eller vad en crecent :::: Kör på höger sida |
|
|
Glömde en sak::: Plockade isär min motor bara på skoj vilken överraskning.. kolla era motorer hur dessa ser ut .. min var som ny .. Även att den har gått 20tusen mil ...Nu har den fått en nyare toning på ventilerna samt en nyans av luft ( extra) till kolvarna.. något modifierat avgassystem Det är Grovt Över 3" Detta ni pojkar det kommer att bli roligt i Sommar .......Jo men visst Klummpen som sitter där bak är också ändrad samt den där spaken mellan stolarna som går ner till en annan klummmmmpDom säger visst drevning.....Men vad vet jag ..Jag kör bara på höger sida .... Kör på höger sida |
|
|
Jag säger ingenting om de senaste inläggen så har jag ingenting sagt.... /Johan [CUL8ER] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.