|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Både jag och min bror börjar bli lite less på att fläkten skriker på vissa lägen och jag har läst lite på forumet och kommit fram till att man kan antingen smörja med 5-56 eller byta ut lagrerna men vad sitter själva motorn och hur kommer man åt den lättast bilarna är 535i -86 och 320iT -88 /Mvh Göran | |
|
Bakom torpedväggen(motorrummet). Lossa 7st skruvar(ca) o vik ned denna plåt,sen hittar du den,sitter med en bygel som du lossar+ ett par skyddskåpor + elkontakten..Lirkas ut smidigt o lätt. Smörjning kan fungera en stund,men utbyte av hela rasket är det enda raka om du vill ha en gnisselfri motor ett längre tag..Lagerbyte går nog inte(sitter inbyggt).. Detta gäller E28:an,vet ej hur det ser ut på E30. Mvh Janne. |
|
|
Ska du smörja med 5-56 så får du smörja varje dag om du vill ha en gnisselfri fläkt, har provat! Smörj med motorolja, funkar kanonbra. Smörjde min för ca 1 år sen och den går hur fint som helst. Mvh/Andreas |
|
|
Okej ! tack för hjälpen ! /Mvh Göran |
|
|
Tjena! Min brorsa tog nyss bort sin fläkt och sprejade först på 5-56 för att få bort skiten. Sen smörjde han med vapenfett.... Nu går den bättre än nånsin.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.