|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en rätt interesant bil E38 728 från 97...mätaren står på 14000mil..bilen har M testats och det gick väl hyffsat, lite krångel med strålkastare, dåliga bromsskivor mm...invändigt känns bilen okej men ena träpanelslisten sitter löst,haft krångel med elhissarna (troligen säkring) samma sak med låset, låses bara upp på förardörrarna det två bak låses ej upp=// kan det vara säkring? allafall en bil som gått runt 14000 är det vanligt med såna småfel? tack för alla svar | |
|
Det beror alltid på något... När saker sitter löst beror det nästan alltid på att någon form av reparation gjorts. Tyvärr är det ju så att en reparation ofta görs av flera firmor (en demonterar, en knackar plåt, en lackar o.s.v.) . Mycket sällan är det någon som bryr sig om att ersätta dom där plastclipsen som "någon i kedjan" bröt av. Låsen och hissarna kan krångla av naturlig orsak, men som sagt finns det indikationer på att saker gjorts så... Jag vet inte om M-test innefattar kontroll av mätarställning, Tycker i vilket fall detta görs säkrast hos BMW. Kolla att häftklammrarna i serviceboken inte utsats för åverkan. Har sett flera "ärliga" serviceböcker där mittblad ersatts av tomma sidor. |
|
|
Sådana småfel kan ju också bero mycket på hur bilen har varit skött tidigare, det verkar ju inte vara någon pedantvårdad pärla direkt. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
Scheckheft |
Hej, kontroll av mätarställning ingår ej i M-test. Soki, du vet vad jag tycker om bilen... . För mycket småfel helt enkelt. /Scheckheft Länk |
|
aa altså bilen verkar inte så väl skött på såna saker men m testet gick hyffsat..som sagt har sett andra i mycket sämre skick, det verkar helt omöjligt att hitta en riktig "pärla" för det priset jag kan lägga ut. Sen så vill jag helst ha Steptronic och den nyaste modellen jag kan få pga andra handsvärdet. Kommer ej ha bilen mer längre än 2år då jag ska sälja och köpa en riktigt fin E38, så som min ekonomi inte tillåter nu, men har ni förslag, kanske sett någon rätt intressant bil så hör gärna av er.. MVH soki |
|
|
vill oxå helst köpa från firma och få garanti på bilen, garantin på bilen omfattar nästan hela bilen utom avgas o katalysator. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.