|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket behöver man för att komma upp i dessa siffror? Behöver man ett svetsat grenrör, eller kan man använda orginal? Kolvar, toppackning etc? Räcker det med extraspridare? Bilen ska köras dagligen som bruksbil.. Andra saker man ska tänka på? /salle | |
schneberger |
vilken M50 är det ?. ett rejält bra IC . stor turbo så du får mycket luft utan att behvöa ladda så mycket. bra med extra soppa så skall du inte behöv agör anått å tkolvarna.. |
|
en turbo passar inte på original grenrör utan adapterplatta.. men jag rekommenderar ett specialbyggt grenrör med turbo-fläns på! bli bäst då, plus att du kan välja var du vill ha aggregatet! mycket lättare att dra slangar å rör då! E28 M535i TwinTurbo |
|
schneberger |
hå¨ller fullständigt. med. jag . iofs så råkar jag ha ett grenrör liggandes hemma till just en m50 motor , d,vs min gamle. det är byg för att sätta separatwastegate på. platat som sitter på är för en kkk k26 .-men det går ju alltibygga om. m.v h snow |
|
Schneberger: Vad vill du ha för grenröret? Hur mycket kunde du ladda utan kompsänkning och vad fick du ut? Jag är mkt intresserad /Anders |
|
|
Innan jag bestämmer mig...hur får man igenom ett sånt bygge på bes? det är ju lite jobbigt att plocka av/på varje gång. Blir turbon så väl dold att den blir svår att upptäcka? /Anders |
|
| På lagligt sätt kan man med största säkerhet säga att du inte får igenom den i besiktningen. Om du får det så är det bara att säga grattis! Alternativet är väl att den sitter väl dold men det har jag inte för mig att den gör med scnebergers grenrör (tror jag såg lite bilder på hans bil). | |
|
schneberger: Tyvärr men jag har bestämt mig för att uppgradera till en M50B25 istället. Jag tror att det passar mitt behov lite bättre. Det blir enklare att bygga vidare på den motorn vid behov. /Anders |
|
|
Heheh.. Jag har besiktigat min gamla M535 med 3,6 liters M5 motor, så bes lär inte vara några problem. Jag e sugen på grenröret, har du bilder, på det? |
|
schneberger |
jag kan fixa lite biler på det.. byw. det passar även en M50B25 .. placering av turbo med grenrörertär väldigt långt ner. ca 8 cm nedanför avgasportarna |
|
schneberger Maila mig bild samt pris också. |
|
schneberger |
det löser jag. snarast.. |
|
Jag är också intresserad av bild och pris,om det finns kvar! /Matte |
|
| Noen som kan komme med en 330-350 hk recept på m50 motoren? | |
| Ingen som har turbo konverterad m50 eller m20 motor her??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.