|
|
|
|---|---|
|
Ja, frågan kräver nog inga utvidgningar. Tacksam för eventuella länkar. Såg att www.molway.com säljer BMW-fälgar. Är dessa original eller replicor? Är rätt sugen på Stjärneker 44 17'' med 225/45 Conti Sport Contact. By the way>> någon som är intresserad av kompletta original 16'' hjul till E46:an? Stjärneker 45 med 205/55 Conti Sport Contact. Allt är i nyskick. Slumpas för endast 8000:- Tacksam för svar /Dominik | |
|
Molway har mig veterligen inga originalfälgar, endast "kopior". Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Nja... Deras Alpina fälgar är original, enl. dem själva iaf! //H Bilen: Länk |
|
ant |
jag kunde få köpa bbs orginal fälgar av dem när jag var intresserad av deras bbs kopior. ========== Länk |
Bimmer7er |
Är inte BBS inblandade i BMWs originalfälgar, tror det. /// Bimmer7er |
|
Det finns många lunderleverantörer av LM-fälgar till BMW. BBS är en av dem! Mvh |
|
|
"UNDERLEVERANTÖRER" skall det stå! :O( Mvh |
|
|
De står BBS på mina orginal krysseker från -88 iallafall _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
| tillverkar inte bmw egna fälgar? | |
|
BMW, liksom andra biltillverkare tillverkar inte så många delar över huvudtaget. De sätter i huvudsak samman bilar av delar från mängder av underleverantörer som tillverkar/levererar delar enligt BMW:s specifikationer. Just fälgar utgör inget undantag från det! Sedan är de allra flesta delarna MÄRKTA med BMW:s varumärke. Men det ingår i underleverantörsspecifikationen... Mvh |
|
|
BMW´s aluminium fälgar tillverkar BBS. AC/Schnitzer´s fälgar tillverkar AEZ och om jag inte minns fel tillverkar Fond Metal Alpinas fälgar. "BMW make the world faster" |
|
|
Blacka, som jag skrev tidigare: BMW har flera olika underleverantörer av lättmetallfälgar. BBS är EN av MÅNGA underleverantörer som levererar till BMW! Mvh |
|
|
JohanB, Det har du rätt i. BBS är en stor tillverkare, men dom kan ju inte tillverka alla fälgar till BMW.Dom har ju andra bilmärken typ Volvo m.m att tillverka åt.Helt rätt, ursäkt mig... "BMW make the world faster" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.