|
|
|
|---|---|
|
vill sätta en trimmkam i min m30 3.5l -83..... vilken, för att få så mycket efekt som möjligt utan att skada motorn och komma i genom besikningens avgas krav....... //henrik | |
|
så länge den inte är orolig på tomgången, och går orent, så ska du klara SBP. Jag personligen är barnsligt förtjust i aggressiva kammar.. gillar rå motorgång.. men det är en smaksak E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Min bil har bl.a. en trimkam och går väldigt orent på tomgång, så till den grad att jag först trodde bilen hade en blåst toppackning el liknande, vilket visade sig inte stämma :) Jag har varit och besiktigat bilen för inte speciellt längesen och han sa inte ett knysst om varesig en bluddrande, stånkade tomgång (låter som en arg v8 på tomgång), eller att den mullrade lite mer än original. Det gäller ju som sagt att klara avgasvärdena, i mitt fall var det ju bara co-halten som inte får överskrida 3.5%, vilket bilen klarade trots en del trim. Hur din bil uppför sig på tomgång ska inte besiktningsmannen lägga sig i, det är ju upp till dig hur du vill att den ska vara och låta, inom vissa ramar och regler dock. Sen varför bilen är klen och orkeslös tills man kommer upp i höga varv, då det trycker på rejält, när han testkör är en helt annan femma ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.