AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
329

Benutrymme i E30?

Oakman
Håller på att ta kortet och har bara uppkörning kvar, och spenderar därför mkt tid på att läsa om och glo på BMW här på BMWPower. Funderar på att införskaffa någon E30 eftersom de verkar hyfsat billiga (?) och trevliga. Men hur är det med benutrymmet och så, där fram?
Jag är nämligen 1,94 och har långa j-vla ben så det e knappt jag får plats i de allra minsta bilarna... övningskör i en Audi A4 och den sitter jag bra i tycker jag.
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
då jag är 1,96m lång och har ägt en E30 så vill jag påstå att det inte är några som helst problem att få plats i den.. köp och njut!!

Oakman
Uhlmann: Ok, det låter ju lovande!!

Boppers_: Jag tänker då f-n inte sitta bak ;)
Oakman
Ni andra får gärna skriva era åsikter också... :)
själv får ja plats hur bra som helst,men min polare brukar köra min E30 i bland och då blir de lite trågt för han eftersom han är ca 195 lång....
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Jag är exakt 1,99 m lång och åker omkring i en e30 cupé och sitter faktiskt väldigt bra men det får inte plats nå stora varelser bakom mig. Men det skiter man ju i huvudsaken att man sitter skönt själv!!

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Skulle bara tilläga att jag själv sitter sämre i en a4:a än i min egen e30, vet ej om det är lika i sedanen för generellt sett är det mer plats i en coupé i framsäte än en sedan.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
Jag är 1,93 m lång och har inga som helst problem att få plats!! värre blir det för dom som ska sitta där bak :)

mvh / richard

-------------
jag är ca 1,90 meter och får utan problem plats i båda framstolarna...dock är baksätet ingen höjdare...0 utrymme för ev. passagerare :) sen har jag e 2 dörrars om det påverkar...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
E30 fram är helt OK avseende benutrymme. Dock är baksätet värdelöst för vuxna både avseende benutrymme och takhöjd.
Om du har taklucka och tycker om att sitta ganska upprätt kan takhöjden vara begränsad även fram.
/Mats
Krizzly
Köp en E 30 du!!!
Roligare bil att köra hittar du inte.
Jag rekommenderar en 3,25i
har en sån & är grymmt nöjd med den som första bil.

BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag är 190 och kan fortfarande skjuta tebaks stolen minst en dm!
Faktum är att E30 är mkt väl lämpad för långa pers! Jämfört med många andra bilar. Nackdelen är väl benstödet som inte är alltför bra....

yttryck
Grabbar, det här med stolarnas inställning på E30
är väldigt dålig. Jag är bara 1.78 och på min 320 -89 Touring har framsätet alldeles för liten skjutmån. passagerarsidan har en längre, är det så på coupén oxå ?
och han som säger att man sitter sämre i en A4 kan jag inte riktigt hålla med om. Har ägt en sådan i 4 år och om det var något som var positivt med den bilen var att man satt som en kung. bra med utrymme låååång skjutmån på stolen.
Coupén har kanske bättre inställnigsmöjlighet än touringen,
men jag sitter inte skönt i min bil.. dock ej obekvämt.
/Igge

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.