AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
619

Stereo + språk problem

kinander
1. Någon som vet hur man ställer om språket från tyska till engelska på en 1996 540 ?

2. Varje gång jag slår på tädningen startar stereon på HÖG volym. Även om jag ställer ner ljudet så drar den på fullt igen så fort jag stängt av bilen och startar den igen. Inställningarna för fadder, balans samt bas kommer den inte heller ihåg. Ganska jobbigt att behöva ändra varje gång man startar bilen. Stereon är en "Business RDS".

Någon som känner igen problemen ?
Låter som det sitter ett minnesbatteri som tröttnat.
Kan hålla så där 6-8 år, kanske 10 som bäst.
Eller så saknas "dauerplus" (spänning till minnet som inte bryts när man stänger av) från bilen. Kan vara märkt B+ eller "30" på stereon.

Och så kan det ju klart vara ett komponentfel i stereon.

FP
Cu
6
Cubase
540iA -95
Tjena Kinander,

Har du provat tipset här på Bmw-power ?
"Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och
håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på"

Mvh Cub
Tedde
Hej!

Det kan vara så att någon har "fipplat" med inställningarna i datorn. Har du "MID" så kan du testa detta: stäng av och slå på radion. Tryck DIREKT och håll nere "M" knappen. En meny kommer upp där du kan bläddra med sökknapparna. En grej som kommer upp är justering till den automatiska ökningen av ljudvolymen.

Står den heltokigt så....
(Jag hade det problemet med en annan bil jag hade)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.