|
|
|
|---|---|
| Har precis köpt en M535 som stått väldigt länge, kylaren läcker nedtill. Vad är bäst/prisvärt, att köpa nytt eller renovera??? Nån som vet nån bra firma i 08-området? Tacksam för svar! | |
|
Köpa nytt är naturligtvis att föredra...Din kylare har oxå troligtvis som min till 528:an hade plastbaljor som sidostycken och om det är där det läcker är det svårt/omöjligt att laga så alternativen som uppstår isf är nog antingen en utbyteskylare från någon lämplig bildelshandlare,eller sprillans från BMW.. Är det läckage från cellpaketet så går det iofs att renovera. Kika på någon lämplig kylarservice firma i närheten. Tyvärr har jag inget namn på någon firma i Sthlm.. Mvh Janne. |
|
|
Ursäkta för jag gör lite intrång på tråden men jag tänkte bara höra med dig Janne om du vet av nån firma som kan tvätta mina spridare i stan ? som gör en sk. Ultraljudstvätt.. /Mvh Göran |
|
|
Wrath>>Tror jag sett någon annons från Kurres bil o rep ang spridartvätt.. Inte hundra säker. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
Hej! Köp inget sydasiatiskt skräp som jag gjorde för nått år sedan från en firma i Jönköping.Efter ca ett år började krångel. Trodde väl inte att det kunde vara "nya kylaren som var slut" men det var den. Cellpaketet var gjort av rispapper - fullständigt smäck! Köpte sedan en ny på Kyllux här i stán. De talar även om för Dig hur Du skall vårda Din aluminiumkylare samt vilken typ av glykol du skall ha. Dé é inte bara té å åk med dessa al-kylare. Din kylare går inte att laga. MVH /// Paap R |
|
Jag fick en prisuppgift på en kylarservicefirma här i stan och han menade på att dem skulle ha 2000kr för att repa en 528i-82:a kylare(E28:a),kylarn var då sprucken i "pipen" dvs utloppet för kylarvätskan från kylarn till exp.kärlet. När han fick klart för sig att det var plastbaljor i min kylare då fixade han en helt ny kylare för samma peng iom att den då icke gick att laga på ett bra sätt=Schysst :) Paap>>>Om baljorna är hela borde det väl gå att "cella om" en kylare? Har för mig att "kylarmannen" surrade om det då(några år sedan). Får nog ringa upp honom i morgon o fråga :) Återkommer i frågan... Mvh Janne. |
|
|
Resonerat nu med en kylarreparatör o han menade på att det troligen GÅR att repa cellpaketsläcka i en original 535:a kylare om denna inte är för gammal,annars var det inte lönt enligt honom pga att då är säkerligen hela kylaren i så dåligt skick att det bästa är att köpa nytt..(risk för sämre tillgänglighet som man säger :)) Så m.a.o så är det bästa att köpa nytt om din originalkylare sitter i nu... Mvh Janne. |
|
| tjena, till min gamla 528 kostade en ny kylare 2000:- , men då lyfte ja momsen. | |
|
Finns en jävligt bra firma i norrort, heter Kylux. Ligger i Järfälla närmare bestämt. Jag rekommenderar dem varmt. Ger ofta jävligt bra priser. E28 M535i TwinTurbo |
|
| Volvo 240 kylare funkar perfekt passar rätt av. Du behöver bara dra en kopparledning till expantionsburken. | |
hogbergs |
Det där med 240 kylare låter ju bra skiljer ju ca 2500 kr i pris, Vet du om det funkar även om man har AC? |
| Köpte min bil för några månader sedan och kört ca 200 mil. Kylaren var just ditmonterad när jag köpte bilen. Allt har funkat perfekt och jag har AC, så det gör det uppenbarligen. | |
hogbergs |
Harry A: kollade upp det där med 240 kylare, den har ju inte samma mått: 450x420mm mot bmw´s: 575x458mm. Men det funkar tydligen bra ändå? Är det krångligt att dra kopparledningen till exp.burken? Tackar Tomas Någon annan som vet kan ju även svara |
| Konstigt! Funkar utmärkt iaf. Det är inte alls krångligt att dra kopparledningen. Har du nån mail kan jag knäppa lite bilder på hur det ser ut och skicka dom till om du vill. | |
|
angående kylare... om du vill komma undan riktigt enkelt så ta en titt på skroten och se om du hittar en med liknande tjocklek/mått. Du kan åka på att bygga om lite fästen, men jag har gjort så på ett antal bilar, bla en Volvo V6 som är extremt känslig, och jag har aldrig haft problem. Kolla annars efter en beg på ngn skrot. ___ #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Har du köpt en bil av Göran Hultström ? Det gjorde jag en535 1990 fick byta ut KATALYSATORN OCH LAMDASONDEN det var inte biligt eller roligt men nu går den nog ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! BOR GRANNE MEN ANNIKA PÅ GOTLAND ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! MVH THONY... |
|
|
Intressant det där med Volvokylare, på min 528 är kylaren runt 530 x 380 så jag undrar var den kommer ifrån.... Harry> Varför behöver man kopparledning? Skicka gärna bilder på din installation. |
|
|
Köpte kylare ifrån skroten till min 525:a. Kostade 1000:- Hur lätt som helst att byta, 2st klämmor upp til sen är det bara slangarna kvar. |
|
|
Har ett kanonfint kyl liggande över... mvh Johan |
|
| Håller på att fixa bilderna. Har brutit benet så det har dragit ut på tiden. Kolla din mail idag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.