|
|
|
|---|---|
|
Följande info om min bil som jag tänkt sälja så småningom för att inhandla 530d istället... 525tdsa -93 25400 mil ABS ACC Automat Armstöd fram Avt.bart.drag. Aut.avbl.innerspegel. Airbag x2 C-lås Delbart baksäte Dimljus fram El-hissar fram Ellucka Elsvankstöd förare El.inställbart halvljus Komfortstängning rutor & lucka Lilla datorn Läslampor Fram/bak Belyst Makeup spegel förar/pass PDC Solgardin Strålkastarspolning Webasto-värmare Dessutom eftermonterat: Kcr-box m sportluftfilter Sidelights Nytt: Startbatteri 88Ah (aug -02) Batteri till webasto 24Ah (aug -02) Skivor och belägg runtom, även handbroms (våren -02) AC-kondensor (hösten -01) Insprutningspump vid 19600mil (sommaren -01) Nån som kanske vet om det är något "paket" typ komfort paket som innehåller det som jag skrivit? Diesel-räsern | |
|
Kom på mer... Servicebok Nyss bytt alla oljor Motor, låda, broms, bakaxel. Nya glödstift. 1 st ny spridare. Bytt silentblocken. Bärarm fram. Ny slutdämpare. 3 st kompletta uppsättningar hjul. Lite rost i ena kanten på förardörren. Ej krockad. Import -97 Jag är 3:e ägare i sverige. Ps. ALLT funkar i bilen. hissar lucka webasto.... Diesel-räsern |
|
| Länk | |
| Vad står PDC för?? | |
|
Park Distance Control Alltså backvarnare Diesel-räsern |
|
|
Jaha, tack! Nej du, jag har ingen aning vad din bil kan vara värd. Men skulle gissa på att en bilfirma kan byta in den för runt 50. En kompis till mig har en liknande bil som kunde bli inbytt de priset. |
|
| Känner tre som åker 525tds. Den enda som har fått ett bud på Bmw var vid ett ev köp av ny Volvo så kunde han få 50000 kr för den i inbyte utan prut på nya Volvon då förståss. | |
|
Max 45-50.000 tror jag på. Egentligen inga problem att hitta en nyare TDS för nästan samma pengar, men detta exemplaret verkar mycket påkostat. Dieslar är ju inte direkt lättsålda nu, så det är nog svårt att få ut mer. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
BmwPojken |
Tjena..Undrar bara vad skatten på 525TD går på? |
|
Tror att skatten ligger på ca 6700:- Ang värdet på bilen så tror jag att det inte är en omöjlighet att få ut 50-55 för den i bästa fall, verkar ju vara ett fint ex. |
|
|
skatten på min ligger på 7365:- Diesel-räsern Länk |
|
|
Det kanske skiljer mellan årsmodellerna, men jag är rätt säker på att jag betalade 6700:- på min tds -92:a. Är nog mellan 92 o 93 gränsen mellan årsmodellerna går. |
|
BmwPojken |
Tack för det svaren angående skatten, har räknat på det och kommit fram till att jag ska utökat mittletande från 525T till att inehålla oxå 525Tds. Kentsamuel------ vad är skillnaden mellan 92 och 93:orna? |
|
skillnade mellan 92 och 93 är något med topparna bland annat. Har för mig att det var bultarna som var annorlunda, (sexkantsbult i -92, torxbult -93 och framåt.) Sne tror jag att det var klenare rent konstruktionsmässigt i topparna innan 93... Skatten däremot kentsamuel: hade du tex, automat och ac. som gör bilen tyngre, och iochmed att 100kg mer vikt gör 500:- på skatten så behövs inte mycket utrustning för att skatten ska öka. Min är nog bland dom tyngre E34 som är byggda eftersom jag har både automat, ac, webasto(med extra batteri), delbartbaksäte (tror att bakstammen är något förstärkt) och dragkrok... jag har skattevikt på 1720kg... Diesel-räsern Länk |
|
|
Jag hade automat och AC i min. Men däremot inte delbart baksäte, webasto eller drag. Men är det inte så att skattesatsen på dieslarna skiljer sig mellan 92 och 93, att 92:orna tillhör den äldre generationen, med lite lägre skatt? |
|
|
det var nog så i början, men har för mig att skatten är lika för alla nu... Kommer du ihåg vad du hade för förbrukning på din?? Diesel-räsern Länk |
|
|
Kommer ihåg på ett ungeför. Den var strax över där jag ville att den skulle va :) Mellan 0.90-0.95 kanske. |
|
|
Ang. skattevikten. Visst är det lika med tjänstevikten va? Min väger 1760 tj.vikt med manuell låda o ac. Vad menade du "tarzan325" med förstärkt bakstam?? |
|
|
Jo eftersom jag har delbart baksäte (ingen touring), så tror jag att istället för plåten som finns bakom ett vanligt baksäte (ryggen alltså) så antar jag att min är förstärkt på nåt vis, eftersom det nu inte finns något som kan ta upp "diagonala krafter" mellan fjäderinfästningen och golvet typ... svårt att förklara hur jag tänker... Diesel-räsern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.