|
|
|
|---|---|
|
Om man fullgasaccar en 750 E32, stryper då det elmotordrivna gasspjället (det finns väl en sån) motorn precis vid växlingen. Jag lyssnade på en ljudfil där det nästan lät så. Det borde ju spara lamellpaket. Har själv aldrig åkt en 750, men jag är lite sugen på att köpa en. | |
Svärd |
Det är nog tändingen som kopplar bort om det låter så! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Jag upplever detsamma på min diesel... hur funkar det? Diesel-räsern |
|
|
Tja, både motor och automat är "snälla" mot varandra ;-) Fullgasaccar du manuellt med steptronic-läget, blir det mjukare växlingar än om man släpper gasen som på en manuell bil. (Känns lite ovant i början, att växla med full gas) |
|
|
Det är tändningen som bryts precis i växlingsögonblicket, denna funktion kan man påverka via chipet till växellådsstyrningen... Tror inte E32:an finns med Steptronic... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
750i E32 fanns aldrig med steptronic, jag tror att den vanliga 4-stegade lådan hängde med ända tills E32 gick i graven 1994. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.