AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.288

bmw med v6:a!?!

Sida 2 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Man behöver inte gå så långt som till Blocket för att hitta detta. Såg precis denna på BMWBörsen...En fin bil men V6???

Länk

Länk
Observera:
"Tillbehör som ej är lackat & påsatt på bilen
M3 Ögonlock"
Mycket underhållande läsning på Blocket ;)

//Wille

BMWCS #4737
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Min bedömning är att om man inte ens vet vad man har för motor i sin bil, så borde man nog ej ha en BMW, en sådan person kan väl knappt tanka, hur f-n skall ha då veta hur man sköter en bil, och vad som är lämpligt att tänka på. Nej, spring och köp en Toyota Corolla eller liknande. Och förresten, vilken bil tar det 40 minuter att byta tändstift på? V12 eller?

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Jag håller med om att man inte skall idiotförklara någon bara för att han inte kan lika mycket om BMW som många på det här forumet.

Däremot kan kan undra hur vakna folk är som skriver "bilen måste ses & provas" (förekommer väldigt ofta i bilannonser). Vem f-n köper en bil osedd???
Henrik A: Det som jag tror att folk menar med "måste ses och provas" är kanske pga. att den är lite dyrare än snittet men också är i ett bättre skick än snittet, dvs. är i mycket fint skick och går mycket bra, ja bättre än snittet helt enkelt. Sen att det nog förekommer att folk missbrukar det är en annan sak. Samma sak är det med "all utrustning" som står på många bilar bara för att de har AC, skinnklädsel o elhissar..

Mvh /Carl
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
En fråga till alla som "idiotförklarar" personen som säljer bilen:
Hur många av er säger bromsolja? (Ärligt!!!)

Det är helt felaktigt att säga det eftersom det är en glykolprodukt, ändå gör många det!

Blandar man olja i bromssystemet, slutar det med att man får byta alla gummipackningar!

Är ni sämre bilägare/bilförare för att ni kanske benämner bromsvätskan felaktigt?

Vissa personer har fått för sig att alla sex-cylindriga motorer kallas för V-sexor!
I stället för att håna dem, kan man informera dem om korrekt fakta!

Mvh
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Nånstans måste väl en oerfaren oxå börja ;-)
Eller så kanske de helt enkelt inte är intresserade av en bils innandöme. De kör bara sönder dem och sen säljer dem till nån annan stackars sate som oxå säger WOW! en V-sexa!!

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
Och varför skulle en bil vara i sämre skick bara för ägaren inte är intresserad av tekniken under skalet? Så länge bilen är servad är väl allt frid och fröjd?

Jag sålde till exempel min förra bil (323i coupé -97) till en tjej-kollega och jag är ganska säker på att hon inte kan svara på om det är en rak eller V-sexa under huven. Likväl älskar hon bilen på alla sätt (framför allt att köra den) och hon sköter den nästan bättre än vad jag gjorde.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag har aldrig någonsin sagt bromsolja!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
man behöver nog inte vara maskiningeniör för att förstå att det intte heter bromsolja...det får man lära sig på körskolan att det heter bromsvätska...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
man behöver nog inte vara maskiningeniör för att förstå att det intte heter bromsolja...det får man lära sig på körskolan att det heter bromsvätska...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Min poäng var att det finns mängder av människor (kolla bara alla inlägg om "bromsolja" här på forumet) som använder sig av felaktiga benämningar på olika saker, utan att det automatiskt gör dem till sämre bilförare, bilägare eller vad man nu vill!

Att göra sådana enkla kopplingar är nog att göra det lite för lätt för sig!

Mvh
Henrik.A
Du har snott mitt användarnamn!
;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.