AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
382

Ingen koppling?!

fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Jag har bmw´n ståendes i vinterförvaring (kallgarage) och jag har precis bytt avgassystem och skulle då starta och lyssna!. Bilen har inte varit igång på ett tag, och när jag skulle trampa ner kopplingen så förvann den bara!. Det fanns knappt inget motstånd, och den fjädrade inte tillbaka heller. Vad är det som är galet?
(det har varit ganska kallt dessutom, 27-)
kan vart vaijern som gick av lr gått av eftersom de är så kallt...
Bronze
Det är hydraulisk koppling så antagligen har packningarna i slavcylinder som sitter på vänster sida på vxl-lådan gått sönder.Titta efter läckage o kolla vätskenivån.Går att köpa renoveringssats om man inte vill kosta på en helt ny,beror ju på hur långt den gått osv.

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Det är nog slavcylindern (vanligats) till kopplingen som läcker!
Finns det någon fläck under bilen, och saknas det bromsvätska i behållaren?
Det kan ev bara handla om att packningarna i cylinderna har blivit slitna, men det kan också vara så att cylindern har börjat att rosta och därmed tätar inte packningarna och det resulterar i att vätskan rinner ut!
Hade själv detta problem i höstas när min bil fick stå någon vecka utan att den användes, för mig räckte det att köpa en renoveringsats och hona ur cylindern så funkade det igen. T.o.m. bättre än innan!

106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Ok, jag bockar och bugar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.