AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.267

Så här lurar fartsyndarna polisen

Sida 2 av 2
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Nu när det är kallt här i vårt avlånga land så kan man väl kanske behöva en skidmask på sig till man har fått upp värmen i bilen? Det finns väl ingen lag som förbjuder en att köra i en sån?

-för er utan humor så är dettta inlägg inte helt allvaligt menat ;-)

-Livet är orättvist och det skall övas!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Dmi!
Kompisen provade att köra omklring med en rånarluva lite på skoj och det tog 15minuter så vart han stannad av flera poliser med dragna vapen.
Han tyckte det var skitkul, men det tyckte inte poliserna som var humorlösa =)

477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Braxen. Var det i Sthlm din kompis vart stoppad med luvan?

Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland.
Mvh:FrIIk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Nopp, i Avesta!

Hejsan svejsan

Synnerligen korkat att dra ner mössa till munnen eller dra
en jacka över huvudet.

Verkar bäst att skruva bort skylten fram. Böter på det?

Braxen:
Verkar helt osannolikt. Är en mössa hotfull typ?
Kan inte peka ett dödligt vapen mot någon bara för man
har en "rånarluva" på sig.
Din kompis måste överdriva?

Mvh

= - - - - - - - - - - - - =
Fullgasväxling, javisst!
= - - - - - - - - - - - - =
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
LS!
Varken han eller jag överdriver om händelsen.

Har oxå en bekant som gjorde samma grej med rånarluvor. De blev stoppade av poliser med dragna vapen. Fast saken var den att det precis hade varit ett rån i närheten, som de med rånarluvorna inte hade räknat med ;-) Intagna på förhör å dyl. Smidigt värre...

Mvh:
THomas
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Cyberoid: Jag håller med dig fullständigt..

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tja...
Det man kan tycka är ju att samtliga har tydligen vetat om kamerans placering, kan det inte tyckas smartast att släppa upp gasen just när man passerar den? Om man nu vill var ögontjänare.

Fri fart för BMW ägare! ;-)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Den dagen det blir förbjudet att åka bil med rånarluva har all sorts demokrati i detta landet försvunnit. Jag kan förstå att de blir misstänksamma, men att dra vapen är att ta i om det inte har varit ett bankrån nyligen. Jag har svårt att tro att rånarna själva är så dumma att de cirkulerar runt med rånarluvorna på.

Oavsett om det är smartast att släppa på gasen tror jag de flesta som gör på detta sätt vill visa sitt missnöje mot metoden genom att dölja sitt ansikte och blåsa förbi i icke lagstadgad hastighet. Om man nu måste åka för fort så är det absolut bästa att ha på sig en enkel maskerad mask, inte speciellt varmt och jobbigt att åka runt med så man kan ha på den från första början så slipper man dra av och på helatiden om du kamerorna sitter så tätt. Men jag tror dessa kameror kommer att försvinna på sikt därför att skall polisen verkligen kunna fälla någon måste det till en grundlagändring för att stoppa dessa underbara fartligister. Alltså ägaren till den registrerade bilen måste kunna fällas, precis som i Norge där bla min kusins man har fått smaka på riktigt feta böter pga detta..tror det var 6000kr sist. Men det är klart, att plocka bort skylten ger ju mindre böter än att åka dit i 40km/h för fort och det bästa är ju att man kan inte förlora sitt körkort pga detta.
JohanOS
Det är en enkel anledning till varför polisen gör så.

Precis som med många andra saker, som är lagligt, men verkar "stötande" för polis så vet dom att skrämsel-tekniken funkar bra. Istället för att säga "såhär får du inte göra". Efterssom polisen har all rätt att dra vapen och stanna bilar vid misstänksamhet om ett brott, framförallt ett som ligger under paragrafen rån så gör dom det om dom inte har något bättre för sig. Och i braxens kompis fall så är jag helt säker på att dom var medvetna om att det inte handlade om nånting, men störde sig på det och tog till den andra metoden.

Finns tusen liknande fall då man gör saker. Exempelvis börjar springa när man ser en polisbil, eller vad fan som helst. Dom är ju inte tröga, fattar nog att den som gör det inte gjort något. Men för att förhindra att det återupprepas vill dom visa allvar och köra efter/stanna och göra en stor grej av det hela.
le
51
lee_van_cleef
Corvette -99
Bevakad bilist håller hastigheten

Försöken med fartkameror på vägarna har slagit väl ut. Antalet trafikdöda har minskat med 60 procent och antalet svårt skadade med 11 procent, visar en undersökning från Väg- och transportforskningsinstitutet (VTI).
Len
ca 1500 imitationer av fartkameror (skåp) runt om i landet kan kanske göra susen? Dvs med ca 50 tillhörande "riktiga" skåp,
vilka flyttas runt och hängs utanpå plagiaten.
1 chans på 30 att det är äkta vara x ca 3000 pix i böter kan bli ekvationen som får alla att hålla sig t.o.m. under fartgränserna.
Det finns metoder, bara man vill. Man inför nämligen även krav på loggbok för fordon, där man fyller i tid och mätarställning när man börjar köra, resp. samma när man stannar. Tji fikon att skylla på farfar eller hans moster.

Tänk, så tomt det kanske blir på sjukhusen, bl.a.

När det rullar så rullar det!
Och när det gnisslar så kostar det.

len
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag skäms... Hade liiite bråttom längs rv 70 i dalarna på väg till min tentamen i Falun. Ni vet väl att VV använder Dalarna som försöksområde när de kommer på en ny ide? Ja, var 500 meter står det en kamera. Ner med solskyddet och gasen i.

Nu är jag snart 26 och det där var ett par år sedan. Numera kör jag rätt på vägarna och blir av med fartsuget på Gocartbanan istället :)
Lite off topic men,,,,

Nån som vet om de funkar på natten? o om de funkar på natten blir det en blixt från kameran? Vet att det blixtrade till från kameran som finns vid Nurburgring på natten. MEn det var ju i tyskland. Hur funkar det här?!?!?

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.