|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har för mig att bland annat BMW Andreas har powerflex eller liknande busningar i bakvagnen. Vart får man tag på dem? | |
|
Bildelsimporten. Men dom blir nog lite väl mjuka ändå om man ska ha den på strippen,jag svarvar egna av teflon plast och slår i rörhylsor.. |
|
|
bmw-andreas Blir dom bra?...blir det mycket vibrationer i bilen om man har dessa på gatan? Skall silentblocket vara,eller helt stummt när man kör? Jag hissade upp min bil när jag skulle sätta tillbaka bakaxelklumpen på bilen,då hångde jag lite i bakvagnsbalken och märkte ett klunkande ljud. Sen såg jag att bakaxelnbalken rörde sig lite upp och ner när jag juckade i den. Dom är bytta för 200mil sedan...andå så har jag märkt detta. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Ja har man otur så glappar dom upp på en gång. Gör man såna här riktiga bussningar så håller de skitbra. Gör man såna här stumma så är de ju klart att de låter lite mer,på vardagsbil är de nog ingen höjdare... |
|
|
Vad gör man om dom glappar direkt? Jag har inte bytt dom själv,lämnade in bilen för det... Men nu när bakaxelklumpen sitter på plats så glappar dom inte... men skall pröva att ta ett spett om benda lite där bak får vi se. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
OK. Jo att svarva egna är ju ett alternativ om dom nu fortfarande käns för mjuka. På banracing bilarana så kör dom ju med uniballs till länkarmarna och bygger om så det är helt stumt vid silentblocken, bara en bult rakt igenom. Ska du även köra teflonbussningar där silentblocken sitter vanligtvis??? Bilen som jag och polaren bygger blir en bil för mest strippen och gatan, kanske lite bana också. Man vill ju inte bli helt galen av oljud från bakvagnen. Kanske man ska svarva teflon bussningar till länkarmarna och låta silentblocken ta upp vibrationer och ojlud..... |
|
|
bengan: Är de powerflex du har?Dom ska ju ge med sig lite om man bänder som du gör,så de är säkert ige fel på dom.... Bonje: Jag ska göra silentblocken i titan också,även klump fästet.. Jag tror att de inte kommer låta nå mer alls,kompisen har alla bussningar i sin urquattro i telfon med rörhylsor,den är de helt ok komfort i... /Andreas |
|
|
TITAN! Menar du inte teflon? Jag ska byta silentblocken min 535:a snart och tänkte fylla tomrummen inne i silentblocken med Sikaflex, har nån provat på de? |
|
|
bmw-andreas: Nix,mina är orginal...från BMW. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Haha ja mena teflon:) Bengan: Ja dom är väldigt mjuka jämförelse med powerflex |
|
| Någon som vet om det finns något mer företag som gör polyurethan bussningar. Powerflex kostar ju runt en 1000:- för 2. Till ex VW kan man ju köpa ett helt kit med polyurethan bussningar för 1500:- (alla bussningar i fram och bakvagn), eller är det någon som har lurat mig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.