|
|
|
|---|---|
micker6 |
Har fått ett erbjudande att köpa en 99 el 00 m5 e39, är det någonting jag skall tänka på el titta efter vid köp? Har ni några erfarenheter eller vet någon man kan vända sig till, tacksam för svar. |
|
Du ska vara MYCKET noggrann när du köper en bil av denna kaliber! För mer info kan du pröva den utmärka funktionen "sök inlägg", så har du nog läsning ända tills morgondagen :) Välkommen hit! Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Paolo |
Köp bara ingen röd!! detta har jag fått veta är en färg som nästan är osäljbar när det gäller M bilar!! |
|
mickers6: Det som gäller vid köp av M-bilar är enligt mig följande: 1.Bilen ska kännas rätt 2.Prata gärna med föregående ägare 3.Är det många ägare 4.Varför säljer han Listan kan göras lång men det viktigaste är enligt mig punkt 1. |
|
|
Grattis till rätta tankar! Stod inför samma faktum själv för ett halvår sedan. Så här gjorde jag: 1. Kollade på internet och fick en väldigt bra prisbild. 2. Satte upp en prislimit. 3. Åkte runt och kollade / provkörde väldigt många objekt. 4. Lärde mig mycket om de fel och brister som finns ( jodå! ). 5. Bestämde mig för att ha en buffert för oförutsedda utgifter. 6. Ringde runt och pressade försäkringspremier. 7. Köpte på en bilfirma, där jag fick väldigt bra i inbyte för min 540 -97. 8. Det blev en importbil ( kom till Sverige med 933 mil på mätaren ), 00:a med 3900 mil. 9. Och jag är så dj**** nöjd!! Underbar bil!! |
|
|
Jag skulle när som helst köpa en M5 E39 (till sverige/tyskland priser) fast den skulle vara röd! (Imola röd) Skiten går ju alltid att måla:) SKÄMT. MVH Andreas |
|
|
Här finns mer info (såklart): Länk |
|
emwmnjo |
Jag skulle kolla upp kopplingen(byte cirka 7000kr) och vanosen(runt 25000 for en renovering tror jag..). Jag tycker du ska gora ett M-test eller ett BMW konditionstest. Letar sjalv efter en M5 e39. Lycka till! emwmnjo |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.