|
|
|
|---|---|
|
Tjena, funderar på att skaffa en 320 e36 av 93 års modell. Sitter å klurar på om de hade helgalvad kaross redan då? Eller kom de med sin "nyare" rostskyddsgaranti senare än så? Och isåfall, är det vanligt att -93or (i bra skick) har rost? mvh Gustav "Accordin to Einstein, the faster you go - the longer you live" | |
|
Såvitt jag vet har inte bmw helgalvad kaross på e36. Vad jag fick veta av bmw var att de var utsatta delar på bilen som var galvade (e36 -97) inte taket bla. Men de var 93 som dom började galva iaf enligt förenade bil malmö. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! |
|
Aldric |
Min har vad jag kan se inte en rostfläck på sig så det finns nog hopp för dig om att hitta en fin 320i :). Tycker jag ser definitivt fler utan rost än med. |
|
Hej! Jag trodde att BMW gjorde en "ansiktslyftning" av e36 modellerna i och med årsmodell 1996 (hösten -95): M52 motorer, helt ny elektronik, den-där-databussen-som-jag-glömt-namnet-på samt ökad andel galvaniserade karossdelar. Ansiktslyftet av själva grillen kommer i och med årsmodell 1997. Rätt förvirrande!! Rätta mig om jag har fel. |
|
| Hmm började BMW galva sina vagnar först 1993. Deras fyrfota vänner (läs AUDI) började med helgalvade karosser redan 1986, Varför var BMW så långt efter? | |
|
Ha inte för stor övertro på galvning... En smart konstruerad och skyddad ogalvad kaross klarar sig bra mycket bättre i rosthänseende än en galvad dåligt skyddad kaross. Tex Volvo 740, det första året med galvat underrede (87-88??) var de som rostade mest just pga av att konstruktörerna (och ekonomiavdelningen) litade på galven och sparade in på antalet lager färg och massa. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bmw galvad kaross:) med bara 6 års rostskyddsgarantin glöm det. egentligen skandal på en bil som är dubbelt så dyr som bilar med rejält förzinkad och galvad kaross. Kristian.:740 hade "helgalvat" från 86 utom taket 8 års rostskyddgr.. Min 740-87 utomhus använd dagligen sedan-93 inte minsta rostfläck varken på underrede eller synligt på karossen fortfarande trots att skötseln av bilen varit betydligt sämre de senast 2,5 åren pga ägarbyte.fortfarande mycket fin utan rost. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.